معاون هواشناسی مازندران خبر داد

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه به‌تناوب شاهد وزش باد، رگبار باران و کاهش دمای هوا هستیم که بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر استان به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ونگ وا، احمد اسدی اظهار کرد: بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به گلوگاه ۲۳ درجه و کمینه دمای هوا مربوط به بلده با یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است.

وی با اشاره به نفوذ جبهه گرم از امروز در آسمان مازندران، افزود:  با توجه به نقشه‌های هواشناسی از امروز تا روز چهارشنبه به‌دلیل استقرار جریانات جنوبی شاهد افزایش دما و در دامنه‌ها و ارتفاعات وزش باد گرم (گاهی نسبتاً شدید) خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، از چهارشنبه شب با شمالی شدن جریانات به‌تدریج از سمت غرب استان شاهد افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد خواهیم بود.

این مسؤول یادآور شد: روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه به‌تناوب شاهد وزش باد، رگبار باران و کاهش دمای هوا هستیم که بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر استان به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

اسدی بیان کرد: طی این مدت دمای هوا نیز کاهش یافته و ارتفاعت استان گاها مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود.

وی با اعلام اینکه طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بارش برف و یخبندان نداریم، افزود: در صورت تغییر نقشه‌های هواشناسی ، درباره با سامانه بارشی و تغییرات آن مجددا روزهای آینده اطلاعیه جداگانه‌ای صادر خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران امروز و فردا به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.