مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به سابقه طولانی بسیاری از موقوفات در استان اشاره کرد و گفت: موقوفه‌ای در مازندران ثبت شده که بیش از ۷۰۰ سال قدمت دارد.

وقف یک رسانه کامل است

به گزارش ونگ وا، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی به مناسبت فرا رسیدن دهه وقف در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وقف علاوه بر اقدام خیرخواهانه یک رسانه کامل است.
وی وقف را سیره نبوی و اهل بیت عصمت و طهارت دانست و افزود: موضوع وقف توسط اسلام در کنار زکات، خمس و صدقه مطرح شده به طوری که ائمه اطهار در تبیین فرهنگ وقف پیشگام بودند.
حیدری جناسمی با اشاره به اینکه وقف تنظیم کننده، تعدیل کننده فرهنگی، قرآنی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه است. تصریح کرد: یکی از راه‌کارهای پیشنهادی اسلام برای تحقق عدالت و مساوات در جامعه روی آوردن به وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر ضروروت ترویج فرهنگ وقف در جامعه توسط رسانه ها اظهار کرد: رسانه ها واقفان را به مردم بشناسانند زیرا قلم زدن آنها در این حوزه خود وقف است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به سابقه طولانی بسیاری از موقوفات در استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون موقوفه‌ای در مازندران ثبت شده که بیش از ۷۰۰ سال قدمت دارد.

این مسئول از وقف، موقوفه ای برای درمان بیماران مربوط به دو قرن گذشته خبر داد و افزود: موقوفه محمد باقر تاجر ساروی برای تامین تجهیزات بیمارستان امام (ره) ساری بوده است.

وی اجرای امینانه را بهترین راه ترویج فرهنگ وقف از سوی مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: وقف فانی را باقی می کند از سویی وقف یعنی با آیندگان ماندن و زندگی کردن است.

حیدری تصریح کرد: اهمیت و برکات وقف مبارزه با ظلم، بی عدالتی، دیکتاتوری و انحصار طلبی است اما بسیاری از مردم از سرمایه های معنوی آن غافل هستند.

این مسئول از برگزاری همایش عالم واقف همزمان با هفته وقف در اول آذر ماه در سالن اهل بیت ساری خبر داد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: اگر کسی از موقوفات استفاده کند و سهم وقف خود را پرداخت کند، مانند کسی است که عیناً آن مال را وقف کرده و در ثواب وقف شریک است اما چه اشخاص حقوقی و نهادها و چه حقیقی، اگر از مال موقوفات استفاده کند اما سهم وقف را پرداخت نکند، به اتفاق نظر همه مراجع، این عمل حرام است.