زلزله اخیر غرب کشور و کرمانشاه باعث کشته شدن و مجروح شدن تعداد بیشماری از هموطنان شده که نه تنها قلب ایرانی‌ها بلکه قلوب مردم دیگر کشورها را رنجانده است.

زلزله بیش از ۷ ریشتر در کرمانشاه و دیگر شهرهای غرب کشور باعث ایجاد همدلی، از خود گذشتگی و نوعدوستی مردم کشور شده و این روزها شاهد جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای ارسال به زلزله‌زدگان هستیم.

استاندار مازندران در نخستین سفر به شهرستان آمل از ستاد جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای یاری‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه بازدید داشت و با حضور این مسؤول نخستین محموله کمک‌های مردمی این استان برای توزیع بین هموطنان دل‎آزرده راهی شد.

محمد اسلامی در جمع خبرنگاران آملی اظهار کرد: زلزله اخیر کرمانشاه و غرب کشور حادثه سنگین و دلخراشی بود که در آن صدها ایرانی کشته شده و هزاران نفر مصدوم شدند.

وی با اعلام تسلیت به بازماندگان زلزله کرمانشاه و مردم ایران اسلامی، افزود: غرب کشور این روزها نیازمند کمک‌های مردمی ایرانیان است هر چند در استان مازندران مردم نیک‌اندیش، خیران و سازمان‌های امداد و نجات زحمات زیادی برای جمع کردن کمک‌های مردمی متقبل شدند.

این مسؤول با بیان اینکه در گام نخست میزان موجودی جمعیت هلال احمر شامل چادر و پتو به مناطق آسیب‌دیده غرب کشور ارسال شد و کمک‌های مردمی سازماندهی شده جمعیت هلال احمر شهرستان آمل به عنوان یکی از نخستین محموله‌های کمک‌های مردمی از مازندران به غرب کشور اعزام شده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه براساس اطلاعیه مسؤولان استانی میزان یاری‌رسانی مردم شدت گرفته و امید داریم با کمک مردم، مدیریت جمعیت هلال احمر و خیران کمک‌های زیادی به منطقه غرب کشور ارسال کنیم.

این مسؤول با بیان اینکه شرکت‌های بخش خصوصی هم اقلامی همانند شیر خشک و مواد غذایی را برای کمک به همنوعان ارسال کردند، افزود: این حرکت تا اعلام عدم نیاز از سوی افراد نیازمند در مازندران ادامه دارد.

اسلامی با اشاره به اینکه ۱۴ کامیون کمک‌های مردمی مازندران از شهرستان آمل راهی غرب کشور شد، گفت: میزان کمک‌های ارسالی در قالب لیست ارسال شده ثبت و صورت‌جلسه می‌شوند تا با مدیریت در مناطق زلزله‌خیز توزیع شده و دست نیازمندان واقعی برسد.

وی با اعلام اینکه اعزام نیرو به مناطق زلزله‌زده در دو فاز امداد، نجات و اسکان اضطراری و بازسازی و احیای مجدد زندگی در صورت نیاز انجام می‌شود، گفت: نیروهای امدادگر و کارشناسان بهداشت و درمان از مازندران به مناطق غرب کشور اعزام شدند هر چند براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب دولت و همه دستگاه‌ها مکلف هستند تا یاری‌رسانی به آسیب‌دیدگان را انجام دهند البته در فاز بازسازی هم نیروهای متخصص مازندران می‌توانند در صورت اعلام نیاز سهم داشته باشد./ فارس