آیت الله فاضل

        نخستین سالگرد ارتحال عالم وارسته و مؤسس حوزه فیضیه مازندران با حضور علما و روحانیت استان در بابل برگزار می‌شود.

  نخستین سالگرد ارتحال عالم وارسته و مؤسس حوزه فیضیه مازندران حضرت آیت‌الله شیخ محمد فاضل، خواهرشان حاجیه خانم فاطمه فاضل و چهارمین سالگرد حاجیه خانم طاووس کوهستانی در بابل برگزار می‌شود.

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام مشایخ امام جمعه نوشهر و مدیحه‌سرایی برادر محمد رضا متولی طاهر در روز پنجشنبه ۲۵ آبان از ساعت ۱۴٫۳۰ در مسجد حوزه علمیه فیضیه مازندران در بابل برپا خواهد شد.

روابط عمومی حوزه علمیه فیضیه مازندران از عموم مردم ولایتمدار بابل و مازندران برای حضور در این مراسم دعوت کرد.

محمد فاضل استرآبادی در سال ۱۳۱۴ شمسی در شهر نجف عراق به‌دنیا آمد، در سال ۱۳۵۹ به‌عنوان نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، انتخاب شد، در سال ۱۳۶۳ اقدام به تأسیس حوزه علمیه فیضیه مازندران در شهر بابل کرد.

از آن عالم ربانی آثار ارزشمندی تألیف شده که راهنمای لمعه، دعا و نیایش، سه مقاله پیرامون عاشورا، اربعین و نوروز و کتاب عاشورا، انگیزه، شیوه و بازتاب از جمله این تألیفات است.

آن عالم وارسته فرزند مرحوم آیت الله شیخ نجف‌علی فاضل استرآبادی بود که دروس مقدماتی علوم اسلامی را در مازندران  نزد پدر و آیت‌الله حاج شیخ محمد کوهستانی (پدر همسرش) فرا گرفت.

وی همچنین مدتی به حوزه علمیه نجف اشرف عزیمت کرد و درس‌های سطوح عالی را نزد اساتید برجسته آن حوزه همچون حاج شیخ مجتبی لنکرانی و حاج شیخ صدرا بادکوبه‌ای آموخت و در سال ۱۳۲۶ به‌همراه والدینش به ایران آمد.

آیت الله فاضل پس از کسب مدارج عالی حوزوی، در سال ۱۳۶۴ حوزه علمیه فیضیه مازندران را در روستای سلطان محمد طاهر  بابل تأسیس کرد و طلاب فاضلی را تربیت کرد و به جامعه اسلامی تحویل داد.

آیت الله فاضل ششم آذر ماه ۹۵ براثر سکته مغزی دار فانی را وداع گفت.