نخستین محموله آرد مازندران به میزان ۱۰ هزار تن امروز یکشنبه از کارخانه آرد نمونه شهرستان جویبار به کشور عراق صادر شد .

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه برای نخستین بار آرد مازندران به کشورهای دیگر صادر شد به خبرنگار ایرنا گفت : در خواست عراق برای استفاده از آرد مازندران اصلی ترین دلیل برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد صادرات آرد این استان است .
سید محمد جعفری بدون اشاره به میزان آردی که قرار است از مازندران به عراق صادر شود ، گفت : کارخانه های آرد این استان آمادگی دارند تا به میزان نیاز عراق به این کالای استراتژیک ، تامین و صادرات این محصول را انجام دهند .
مدیر عامل شرکت غله منطقه ۲ کشور ادامه داد : پیشتر کشور عراق بخشی از آرد مورد نیاز خود را از ترکیه ، تامین می کرد که اینک ، مازندران نیز به جمع کشورهای تامین کننده آرد این کشور ملحق شده است .
وی از برنامه ریزی و چشم انداز شرکت غله منطقه ۲ برای صادرات خبرداد و گفت : در صورت تمایل دیگر کشورها به آرد مازندران ، این استان قادر است نیاز آنان را به آرد تامین بکند .
جعفری اظهار کرد : علاوه بر کارخانه آرد نمونه جویبار ، چند کارخانه درجه یک آرد مازندران گزینه های در نظر گرفته شده برای صادرات آرد به کشورهای دیگر می باشند .
وی همچنین از تمایل دیگر کشورها برای استفاده از آرد مازندران خبرداد و افزود : علاوه بر عراق ، افغانستان نیز برای واردات آرد از این استان اعلام آمادگی کرده است .
به گفته جعفری در مازندران ۹ کارخانه آرد فعالیت دارند که سالانه ۴۰۰ هزار تن گندم را به آرد تبدیل می کنند .
سالانه از بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشت گندم در مازندران حدود ۲۰۰ هزار تن محصول برداشت می شود .
بنا بر اعلام اتاق بازرگانی مازندران ، عراق یکی از کشورهای هدف صادراتی مازندران به شمار می رود و در نیمه نخست سال جاری میزان صادرات کالاهای غیر نفتی استان به کشور عراق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد بیشتر شد و به ۱۵۰ میلیون دلار رسید.