استاندار مازندران روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان از شرکت نکردن نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در بعضی از نشست های استانی از جمله شورای برنامه ریزی گله کرد و گفت که به همین دلیل انتقاداتی از وضعیت می کنند که وارد نیست .

  ربیع فلاح گفت : متاسفانه نمایندگان محترم در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان شرکت نمی کنند و بدون دلیل نسبت به اجرایی نشدن برخی از پروژه های حوزه انتخابیه انتقاد می کنند.
وی افزود: نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی بر اساس نوع دستورکار به صورت رسمی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان دعوت می شوند ، اما بسیاری از آنان حضور پیدا نمی کنند ، در حالی که برای اجرایی شدن طرح های عمرانی ملی در استان به کمک و حمایت نمایندگان مجلس نیاز است.
استاندار مازندران گفت : اگر نمایندگان مجلس با حضور در شورای برنامه ریزی از چگونگی طرح ها ، اولویت های توسعه ای استان و تخصیص بودجه مطلع شوند ، نسبت به کندی و یا تخصیص کمتر اعتبار برای طرح های عمرانی حوزه انتخابیه خود اعتراض نکرده و آن را بوق و کرنا نمی کنند.
** بهره بردای از هشت هزار طرح عمرانی مازندران در دولت یازدهم
استاندار مازندران خاطر نشان کرد: به رغم همه مشکلات و تنگدستی های مالی دولت یازدهم ، با همت اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان ، در این مدت هشت هزار طرح به ارزش ۸۱۰ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
وی گاز رسانی ، برق رسانی، ، توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ، آب و فاضلاب و راه و شهر سازی را از مهم ترین طرح های عمرانی بهره برداری شده در دولت یازدهم برشمرد و افزود : بهره برداری از این طرح ها سبب بهبود نسبی وضعیت بیکاری در استان شد.
نرخ بیکاری در مازندران پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم حدود ۱۲ درصد بود که هم اکنون تک رقمی شده و به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است .
فلاح به سفر استانی هیات دولت به مازندران اشاره کرد و گفت : تا کنون ۹۰ درصد از مجموع اعتبار مصوب سفر سال ۹۴ رئیس جمهوری به مازندران تخصیص یافته است.
کاروان دولت تدبیر و امید در بیست و سومین سفر استانی خود در دولت یازدهم ، مهر ماه سال ۹۴ به استان مازندران سفر کرد و ۴۲مصوبه با ۹ هزار و ۹۰۷ میلیارد و ۸۶۴ میلیون ریال برای توسعه این خطه شمال کشور به تصویب رساند.
** افزایش بیش از یک درصدی بودجه تخصیصی استان
استاندار مازندران ضریب تخصیص بودجه استانی را متناسب با جمعیت استان دانست و گفت : با همت شورای برنامه ریزی و توسعه استان ضریب تخصیص بودجه استانی از ۳٫۱ درصد قبل از آغاز به کار دولت یازدهم امروز به ۴٫۳ درصد افزایش یافت.
وی با اعلام این که مازندران چهار درصد جمعیت کشور را دارد ، افزود : ضریب تخصیص بودجه استان در دولت یازدهم با ضریب نفوذ جمیعت مازندران همخوان شده است .
** سد کسلیان فقط برای تامین آب شرب مازندران است
استاندار مازندران با بیان اینکه موضع تمام مردم و مسئولان استان در عملیاتی شدن سر کسلیان فقط برای تامین آب شرب مردم این خطه است، گفت: اینکه این طرح در جدول طرح های زیرساختی وزارت نیرو با استان سمنان مشترک دیده شده است را نمی پذیریم.
وی اضافه کرد : در حال حاضر استان مازندران بشدت با کمبود آب شرب و کشاورزی مواجه است و علاوه بر مدیریت مصرف باید در تامین آب استان نیز برنامه ویژه ای داشته باشیم.
فلاح گفت : به همین دلیل موضع جدی مازندران ساخت سد کسلیان فقط برای تامین آب مردم استان است و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد تا این سد به صورت مشترک ساخته شود