معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت : دولت دوازدهم برنامه بهبود جایگاه زنان را به عنوان فعالیت و اقدام ویژه در دستور کار خود قرار داده است .

 معصومه ابتکار شامگاه دوشنبه در جمع مدیران کل دستگاههای اجرایی و فرمانداران مرکز و شرق مازندران که در شیرگاه برگزار شد ، افزود : زنان تحصیلکرده و توانمندی در جامعه وجود دارند که می بایست با برنامه ریزی و قرار دادن آنان در جایگاه های متناسب با توانمندیهایشان ، زمینه ترقی پله پله ای آنان فراهم شود .
وی با تاکید برنگاه متعادل دولت دوازدهم به زنان و مردان ، ادامه داد : این نگاه در برنامه ریزی ها و سیاستگذاری ها در تمامی بخش ها باید ملموس باشد .
معاون رئیس جمهور گفت : همان طور که در ماده ۱۳۱ برنامه ششم توسعه در خصوص اعمال سیاست هایی برای ایجاد فرصت استفاده و بروز توانایی برای زنان تاکید شد ، دولت دوازدهم نیز به این موضوع تاکید دارد .
وی بستر لازم برای اجرای این ماده از برنامه ششم را در سطوح استانی و شهرستانی منوط به فعالیت مشاوران امور بانوان در فرمانداری ها دانست و تاکید کرد : برای اجرای این مهم می بایست این بخش در تمامی فرمانداری ها به قوت فعالیت کند تا جلوی کم توجهی های گذشته به این قشر گرفته شود .
*** به کارگیری مدیران زن ، تکلیف دولت دوازدهم در تمامی سطوح
ابتکار گفت که دولت دوازدهم برای تحقق نگاه متعادل به توانمندی های زنان ، سیاست به کارگیری مدیران از میان این قشر را در دستور کار قرار داده است .
وی افزود : براساس تکلیف رئیس جمهوری ، تا پایان برنامه ششم می بایست ۳۰ درصد مدیران دستگاههای اجرایی را زنان تشکیل دهند که این سلسه مراتب می بایست در سطوح ملی ، استانی و شهرستانی اجرا شود .
معاون رئیس جمهور ، اشتغال با هدفگذاری زنان سرپرست خانوار ، اجرای طرح تاب آوری ، بررسی و ارزیابی آثار طرح و برنامه در حوزه زنان و خانواده و احیانا اثرات آن را به عنوان بخش دیگری از فعالیت های دولت دوازدهم در حوزه بانوان برشمرد.
سفر یک روزه معاون اموربانوان و خانواده رئیس جمهور به مازندران صبح امروز با شرکت در گردهمایی و نشست تشکل های زنان آغاز شد و با بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی و حضور در جمع مدیران دستگاههای اجرایی استان و فرمانداران شرق و مرکز ادامه یافت .
سفر ابتکار با افتتاح نمایشگاه دستاوردهای زنان در قائمشهر خاتمه یافت ./ ایرنا