مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از معرفی ۷۱ کودک فاقد هویت در این استان به فرمانداری جهت اعطای اسناد هویتی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

 سیدعلی قاسمی عصر یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود : شناسایی و جذب ۲۳۰ نفر از کودکان بازمانده از تحصیل این استان در سال تحصیلی جاری هم اقدام دیگر آموزش و پرورش بوده است.
وی توزیع ۴۳ هزار و ۵۰۰ برگ گواهینامه دوره پیش دبستانی با هدف یکپارچه کردن مدیریت پیش دبستانی، انجام فرایند سنجش بدو ورود برای بیش از ۱۸ هزار نوآموز پیش دبستانی استان و ادامه این فرایند برای رسیدن به تعداد ۲۲ هزار نفر هدفگذاری شده و رسیدگی به ۱۹ شکواییه در حوزه های مختلف اداری، آموزسی از طریق سامانه رسیدگی به شکایات را دیگر اقدامات انجام شده این اداره کل طی یک ماه اخیر برشمرد.
قاسمی افزود : اعزام ۳۲ نماینده به عنوان بازرس ویژه جهت نظارت بر فرایند بازگشایی مدارس در پروژه مهر، توزیع اقلام آموزشی و کتب درسی حوزه سوادآموزی، مدیریت بر فرایند هدایت تحصیلی پایه نهم با برگزاری جلسات منظم کمیته هدایت تحصیلی زیر نظر دبیرخانه این برنامه مستقر در دوره اول متوسطه دیگر کارهایی بود که برای سال تحصیلی جدید انجام شد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت : جهت بررسی و تحلیل نتایج امتحانات نهایی خرداد ۹۶ که یکی از مهمترین شاخصه های سنجش عملکرد آموزشی دوره متوسطه دوم است کتابی تالیف شد که در آن موضوعاتی مانند درصد قبولی در رشته ها، عملکرد رشته های نظری در شهرستان ها، عملکرد شهرستان ها به تفکیک دروس و نتایج مدارس عادی و خاص استان مطرح شده است.
قاسمی انتشار ۴۰ هزار جلد کتاب گام نخست و گام دوم به منظور کیفیت بخشی آموزشی و آشنایی دانش آموزان با سئوالات استاندارد به دلیل جدیدالتالیف بودن کتاب های پایه دهم و یازدهم، برگزاری گردهمایی مدیران هنرستان های استان در ۵ قطب با موضوع تبیین برنامه ها و اهداف اداره آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش استان در سال تحصیلی جاری، آموزش بیش از ۴۰ هزار و ۴۳۰ نفر از والدین دانش آموزان پایه اول در کارگاه های توانمندسازی آموزشی والدین، چاپ و توزیع بیش از ۲۵۰ هزار جلد کتاب خشت اول و گام های دوم تا ششم در بین اولیا را نیز از جمله اقدامات اداره کل آموزش و پرورش برشمرد.
** رشد ۲۳ درصدی اسکان فرهنگیان طی تابستان
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت : تا پایان تابستان سالجاری ۹۰۷ هزار و ۵۹۰ نفر روز مسافر در ستادهای اسکان فرهنگیان شهرستان های استان پذیرفته شدند که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشته است.
قاسمی افزود : به منظور خدمت دهی بیشتر به فرهنگیان در این زمینه طرح ایجاد مراکز اسکان دائمی در ۹ شهر استان پیگیری و اجرای آن فازبندی شد.
** وضعیت نامناسب سرویس های بهداشتی مدارس مازندران
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیان نبود اعتبارات بهداشتی گفت : سرویس بهداشتی مدارس بسیار نامناسب بوده و امکانات و تجهیزات جوابگوی ۵۰۰ هزار دانش آموز نیست.
قاسمی با اشاره به تخصیص نیافتن اعتبار برای نمازخانه مدارس افزود : وضعیت نمازخانه های مدارس نیز رضایتبخش نیست و این در حالی است که با تعداد مساجد غیرضروری در سطح شهرهای استان مواجهیم در حالی که بهترین مکان برای تبلیغ دین مدارس است.
وی با بیان مشارکت ۱۷۰ هزار نفری دانش آموزان در مسابقات قرآن و عترت به اشتیاق آنان جهت تعالیم دینی اشاره کرد و گفت : در چهارهزار مدرسه استان تنها یکهزار و ۱۰۰ نمازخانه مستقل داریم.
**لزوم راه اندازی هسته بررسی مشکلات آموزش و پرورش
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران نیز در این نشست بر لزوم تشکیل هسته ای به منظور بررسی مشکلات آموزش و پرورش در استانداری متشکل از مدیران استانی مرتبط تاکید کرد و گفت : می توان در رفع این مشکلات از تجربه و اطلاعات استانهای دیگر نیز استفاده کرد.
علیرضا یونسی افزود: ساز و کارهای قانونی کمک به آموزش و پرورش نیز نیاز است که بررسی شود چون این نهاد کودکان را به عنوان ثروت های بالقوه به سرمایه های بالفعل تبدیل می کند.
وی با اشاره به مشکل وضعیت بیمه معلمان مدارس غیردولتی که در نشست مطرح شد گفت : بهره مندی از تخفیفات موجود در بحث بیمه و قرارگرفتن زیر پوشش بیمه روستایی دو راه حلی است که می توان در این زمینه مطرح کرد.
معاون استاندار مازندران از آمادگی این نهاد جهت ارائه وام با سود اندک و نیز واگذاری زمین جهت احداث مدرسه به خیرین خبر داد./ ایرنا