مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران گفت: تاکنون ۷۵ هزار نفر از روستاییان استان تحت پوشش بیمه روستایی و عشایر قرار گرفته اند.

  محمد ابراهیمی در نشست توجیهی بخشداران استان مازندران با محوریت اجرای سیاستهای بیمه روستایی،  کشاورزان و عشایر در مجتمع بانک کشاورزی بابلسر با اشاره به ۴۶۱هزار نفر در مازندران واجد شرایط بیمه روستایی و عشایری هستند،اظهار کرد: اگر این افراد تحت حمایت بیمه قرار نگیرند ،ممکن است در آینده با مشکلات فراوانی مواجه شوند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت بیمه از سال ۸۳تا کنون با بیان اینکه ۷۵هزار نفر در استان مازندران تحت پوشش بیمه روستایی عشایری قرار گرفتند،گفت: دو هزار پرونده بازنشستگی در مازندران مورد بررسی قرار گرفت که در حال صدور حکم برای این افراد هستیم و در حال حاضر برای یک هزار نفر حکم صادر شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر مازندران با بیان اینکه ۱۰درصد حق بیمه از سوی دولت و ۵درصد توسط روستاییان،عشایر و کشاورزان در مجموع ۱۵درصد لحاظ می شود،عنوان کرد: افراد با داشتن ۳۰سال سابقه و ۶۵سال سن بعد از ۱۵سال سابقه بازنشسته می شوند.

ابراهیمی ادامه داد: با تصمیمات انجام شده در دولت تدبیر و امید قرار شد افراد بالای ۷۰سال بعد از گذشت ۱۰سال زودتر از زمان موعد بازنشسته شوند./ مهر