ونگ وا:  پست از کهن ترین و گسترده ترین نوع ابزار ارتباطی بین مردم یک کشور با ساکنان دیگر سرزمینها و مناطق جهان است. هر پستچی از انجام چندین سفر بیهوده جلوگیری می کند ، که هر سفر افزون بر هزینه، پیامدهای دیگری چون اتلاف وقت، فشارهای عصبی و روحی، آلودگی هوا و انواع خسارتهای احتمالی مالی و جانی را نیز به همراه دارد .

بهمين  مناسبت فریدون فرمانی رئیس اداره پست شهرستان نکا به تشريح عملكرد اداره خود پرداخت :

 

با سلام و درود به پیشگاه مهدی موعود (عج) و نائب بر حقش و درود وسلام به روح پرفتوح معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و دو یادگارش و سلام بر رهبر فرزانه حضرت آیت ا… امام خامنه ای وسلام بر شهیدان سرفراز و آلاله های سرخ که قهرمانانه جنگیدند و رفتند تا ما مدبرانه ادامه دهنده راهشان باشیم .  امیدوارم در برآورده شدن شعار سال ۹۶ که از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی ، تولید ، اشتغال نامیده شده است ، سهیم و کوشا باشیم ( انشاء ا… )

قبل از هر چیز فرارسیدن ۱۷ مهر روز جهانی پست را به تمامی همکاران محترم شبکه عظیم پست کشور خصوصا” مدیریت و همکاران فهیم پست استان ماندران و شهرستان نكا  تبریک عرض می نمایم .

اداره پست نکا برای انجام وظایف ذاتی خود و تحت پوشش قراردادن این شهرستان از ۳۱  واحد پستی  (۱ واحد مرکزی –– ۷ واحد دفتر پیشخوان دولت  شهری –  تعداد۳ واحد نمایندگی پستی و ۲۰ واحد دفاتر  پیشخوان  روستایی  ) و  ۲۰  دستگاه صندوق معابر    ( ۱۰ دستگاه شهری ۱۰ دستگاه روستایی ) و ارائه خدمات دهی به تعداد ۳۲ صندوق شخصی و ارائه خدمات به بیش از ۳۰ اداره و موسسه خصوصی و دولتی  پیرامون قرارداد نیابتی ( تبصره ۴۰ ) و  ۱۲ نفر نیروی انسانی شاغل در بخش دولتی بهره مند است .

اداره پست شهرستان نکا  در راستای اهداف کلان شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با توجه به  شعار سال ۹۶ شرکت (پست هوشمند در خدمت مردم ،رقابت ، تحول و تکامل )  و منشور اخلاقی شرکت و اصول و پیاده سازی برنامه ریزی استراتژیک در سال ۱۳۹۶  چند هدف مهم را در دستور کار قرار داده که انشاءا… به اذن خداوند و همت همکاران  محترم  به آن دست  پیدا خواهیم کرد  .

  • رسیدن به پیش بینی  ترافیک و درآمد سال ۹۶
  • جلب رضایت مشتریان خرد و کلان و ارائه خدمات با رعایت اصول کیفیت
  • پیگیری اخذ مجوز ساخت و تغییر باجه مرکزی اداره پست شهرستان نکا در سال ۹۶
  • تقویت بخش های حساس اداره خصوصا” سرویس های  جدید انعقاد شده  شامل :  دادگستری – ثبت احوال  –  تأمین اجتماعی – بنیاد مسکن – مهر اقتصاد – بیمه کارآفرین – آب منطقه ای – بانک رسالت – شهرداری –  فنی و حرفه ای – اداره کار و رفاه اجتماعی – سرویس خارجه  و …

مسلما” برای رسیدن به اهداف مطرح شده نیاز به تدارک وسایل و امکانات می باشد ؛ به همین خاطر برای رسیدن به اهداف باید با کمیته های متعدد  ( بازاریابی  ، کیفیت  و کمیته امکان سنجی  ) اداره را تقویت نمود  تا با شناخت صحیح به اهداف و حفظ خدمات نیابتی کلان از جمله  ارائه توزیع قبوض  صفر تا صد تلفن ثابت و تلفن همراه اول ، سرویس  ثبت نام و تحویل کارت ملی هوشمند و توزیع اخطاریه ها و ابلاغیه ها – قبول امانات و  توزیع شناسنامه و توزیع سند روستایی و …. دست پیدا کنیم ؛ واضح است این اداره آمادگی کامل دارد تا خدمات نیابتی سایر ادارات را انجام دهد تا انشاءا… شعار مکاتبه به جای مراجعه تحقق پیدا کند .

در خاتمه از خداوند بزرگ و منان سال پیش رو را  سالی خوب وهمراه با موفقیت و سر بلندی در زندگی  برای تمامی کارکنان  و خدمت گزاران محترم شرکت پست جمهوری اسلامی ایران خصوصا” اداره کل  پست استان مازندران  آرزومندم  . انشاءا…