عضو شورای سیاستگذاری مسابقات مناظره دانشجویی شعار اصلی مسابقات ملی مناظره دانشجویی را مناظره فرصتی برای یادگیری دانست و افزود: مسابقات مناظرات ملی فرصتی برای دانشجویان است تا ظرفیت خود را بشناسند و یاد بگیرند چگونه با هم بحث علمی داشته باشند.

به گزارش ونگ وا، زینب تقوی در نشست خبری ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی با اشاره به اینکه دانشمندان و بزرگان دینی همواره به دو نکته مذاکره و مباحثه تاکید داشتند اظهار کرد: مذاکره و مباحثه سبب یادگیری و تقویت قوه استدلال و ابتکار می شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران تصریح کرد: سالهاست انتقاد به جامعه علمی کشور وارد است که نظریه پردازی اساسی در حوزه علوم مختلف وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: دانشجویان خواستار شجاعت بیان در نظریه پردازی و مناظره هستند و ضمن رعایت و وفاداری به این موارد باید اصول و منطق در حوزه و دانشگاه بیدار شود.

تقوی مشکل بزرگ در زندگی و جامعه را گفتگو نکردن و برقرای ارتباط با یکدیگر برشمرد و افزود: گفتگو مهارتی است که باید به وجود آید و همگی باید نقد پذیر باشیم نظر مخالف را بپذیریم و با روش و تاکتیک صحیح حرف خود را به کرسی بنشانیم.

عضو شورای سیاستگذاری مسابقات مناظره دانشجویی تقویت تاکتیک های گفتگو، روش صحیح نقد، مذاکره علمی و انتقاد کردن را از روشهای صحیح در مناظره برشمرد و گفت: باید پذیرفتن نظر مخالف را آموزش ببینیم یاد بگیریم در صورت نپذیرفتن نظر مخالف چگونه با آن مقابله کنیم.

وی شعار اصلی مسابقات ملی مناظره دانشجویی را مناظره فرصتی برای یادگیری دانست و افزود: مسابقات مناظرات ملی فرصتی برای دانشجویان است تا ظرفیت خود را بشناسند و یاد بگیرند چگونه با هم بحث علمی داشته باشند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران  اظهار کرد: وظیفه اصلی جهاد  دانشگاهی برقرای ارتباط بین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور است تا از ظرفیت دانشجویان بهره گیرد.

وی در پایان گفت: قبل از برگزاری مسابقات مناظره کارگاه آموزشی برای دانشجویان جهت آمادگی و آشنایی آنها با روش مذاکره، نقد، فن بیان و صحبت کردن برگزار می شود.