معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت : دست کم ۵۱ هزار معتاد آلوده به انواع مواد مخدر در این استان شناسایی شده است.

 علیرضا یونسی عصر سه شنبه در کارگروه آسیب های اجتماعی استان با موضوع کاهش و کنترل طلاق در فرمانداری نور افزود: با تشکیل بانک اطلاعاتی مشخصات کامل این افراد روشن شده است.
وی اظهار داشت : دولت تدبیر و امید اعتبارات قابل توجهی برای ریشه کنی آسیب های اجتماعی به استان مازندران اختصاص داد و در این حوزه اقدامات خوبی انجام گرفت.
معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران ، پاکسازی ۳۰ محله آلوده ، ایجاد ۵۴۰ مرکز ترک اعتیاد و متلاشی کردن تعداد زیادی از شبکه های توزیع مواد مخدر را از دیگر اقداماتی معرفی کرد که در این دولت در مازندران رخ داده است .
**معرفی روستاهای نمونه
یونسی گفت : شناسایی و معرفی روستاهای نمونه که فاقد بیکاری و آسیب های اجتماعی باشند امروز در دستور کار استانداری مازندران قرار گرفته است.
وی افزود : حسب دستور استاندار مازندران به فرمانداران این موضوع در اولویت قرار گرفته و در پی آن دولت بودجه قابل توجهی به منظور رقابت سالم و کسب جایگاه در این روستاها مدنظر دارد.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اینکه رشد طلاق در تمام شهرستان های این استان متوقف شده افزود: نرخ طلاق در کشور حدود ۲٫۳ در هزار نفر جمعیت است در حالی که نرخ طلاق در این استان حدود ۱٫۹ در هزار نفر جمعیت است .
وی همچنین با قدردانی از اجرای صحیح طرح های محله محور و مسجد محور در شهرستان نور خواستار شناسایی نقاط ضعف و رفع آن در فرآیند اجرایی این طرح ها شد.
**سازماندهی ۱۲ تیم برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهرستان نور
فرماندار نور نیز با تشریح گزارشی از فرآیند اجرای طرح های محله محور و مسجد محور با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در این شهرستان گفت : هم اینک ۱۲ تیم برای اجرای این طرح ها در این شهرستان فعالیت می کنند.
هادی خنجری افزود : هر تیم به تعداد ۷ عضو که این اعضا در زمینه های حقوقی ، مذهبی ، قضایی ، بهداشتی و آموزش و پرورش تخصص دارند در فرآیند اجرای این طرح ها فعالیت دارند.
وی عدم دسترسی مستقیم به آسیب های اجتماعی را بعنوان مهم ترین چالش در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی در این شهرستان مطرح کرد.
نور یکی از شهرستان های مازندران است که برای نخستین بار طرح محله محور و مسجد محور بعنوان طرح پایلوت با هدف کاهش آسیب های اجتماعی بویژه طلاق در این شهرستان اجرا می شود.
در پایان این نشست برخی از کارشناسان و مسئولان دست اندرکار با ارائه گزارشی از اهداف و محورهای اجرای این طرح ها در این شهرستان راهکارهای لازم برای حل ریشه ای این آسیب اجتماعی ارائه دادند/ ایرنا