مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی جدید در مازندران امروز شنبه در دبیرستان دختران آیت الله هاشمی رفسنجانی شهرستان نکا و با حضور فرزند رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و سردار سازندگی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را ‘ یاسر هاشمی رفسنجانی ‘ و ‘ ربیع فلاح ‘ استاندار مازندران در این دبیرستان تازه ساز به صدا در آوردند. مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و نماینده ای از وزارت آموزش و پرورش هم در این مراسم حضور داشتند.
با نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید ، امروز ۵۲۴ هزار دانش آموز مازندران سر کلاس های درس رفتند و فعالیت ۶۴ هزار معلم استان هم وارد مرحله تازه ای شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این مراسم گفت : امسال آعاز سال تحصیلی در مدرسه ای به نام آیت الله هاشنی رفسنحانی برگزار شد ، زیرا بی شک ایشان از موثرترین شخصیت های بنیانگذار و حفظ کننده نظام آموزشی در کشور شناخته می شوند .
سید علی قاسمی افزود : در سال تحصیلی جدید ، برای مدارس مازندران باید افق بلند و ساماندهی متناسب و درست منابع و کیفیت بخشی به خدمات و آموزش داشته باشیم .
وی ادامه داد : مازندران با کسب رتبه چهارم کنکور در سال گذشته ، رتبه دوم در مسابقات نانو تکنولوژی و رتبه دوم المپیاد علمی ، رتته برتر تدریس ، رتبه سوم در فرایند یاددهی و یادگیری ، رتبه اول آموزش همراه با تولید از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است و ضروری است این جایگاه با برنامه ریزی درست حفظ شده و ارتقاء یابد.
قاسمی رتبه برتر در الگوی تدریس ، رتبه اول در کتابخوانی ، پوشش ۱۰۰درصدی نوآموزان مناطق محروم با منابع دولتی را از دیگر افتخارات آموزش و پرورش مازندران برشمرد و بر ضرورت تقویت آنها در سال تحصیلی جدید تاکید کرد.
شهرستان نکا در شرق مازندران واقع است و امسال ۱۸ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در این شهرستان سال تحصلی خود را در ۷۷۰ مدرسه آغاز کردند.