مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت : طرح گردشگری دریایی فرامنطقه ای امسال در دریای خزر اجرا خواهد شد

 سیاوش رضوانی عصر یکشنبه در آئین روز جهانی دریانوردی در بندر نوشهر افزود : پیگیری های فراوانی از سال گذشته با مسئولان کشورهای حاشیه دریای خزر برای اجرایی شدن این طرح انجام گرفته و هم اکنون در این بخش به موفقیت های خوبی دست پیدا کرده ایم .
وی اظهار داشت : با اجرایی شدن این طرح ضمن مبادله کالاهای تجاری ، جابجایی گردشگران و حتی اغلب تجار نیز می توانند از این کشتی ها استفاده کنند.
**اجرای طرح حدنگاری در اراضی ساحلی مازندران
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت طی تفاهم نامه ای که میان سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان جنگل ها و مراتع امضا شده طرح حدنگاری در اراضی ساحلی مازندران اجرا می شود.
رضوی افزود : برای اجرایی شدن این طرح نشستی ماه جاری با معاون عمرانی استاندار مازندران برگزار شد و در پی آن به نقطه نظرات خوبی رسیده ایم.
وی گفت : با اجرای این طرح شاهد ساماندهی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در محدوده ساحلی استان مازندران خواهیم بود.
** صنعت دریانوردی ، صنعتی پویا
مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران گفت : این صنعت در دنیا صنعتی پویا، بالنده و پویا در کشور است که تاکنون در حوزه وقوع حوادث در دریا بخوبی توانسته غلبه کند.
رضوانی ، آشنایی افراد جامعه بویژه دانش آموزان با صنعت دریانوردی را جزو وظایف این سازمان دانست و افزود: هرچند این موضوع در قالب آشنایی با تاریخچه صنعت دریانوردی و کشتیرانی در دروس گنجانده شده ولی در این حوزه باید تلاش های بیشتری شود.
هرسال ۸ مهر روز جهانی دریانوردی است اما امسال بدلیل در آستانه قرار گرفتن ماه محرم این مناسبت زودتر برگزار شد.
در پایان با اهدای لوح سپاس از دست کم ۳۵ تن از دریانوردان نمونه استان مازندران تجلیل بعمل آمد.
اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران دز منطقه ویژه اقتصادی نوشهر واقع است.
استان مازندران سه بندر فعال شامل بندر نوشهر ، بندر فریدونکنار و بندر امیر آباد بهشهر در ساحل ۳۳۸ کیلومتری دریای خزر دارد./ ایرنا