وندی شرمن عضو ارشدتیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا در نشستی به میزبانی گروه دیپلماسی ورکس گفت: لغو برجام بدترین کاری است که آمریکا می‌تواند بکند

به گزارش خبرآنلاین شرمن در این نشست گفت:  لغو این توافق، چه به صورت مستقیم باشد یا غیرمستقیم، بدترین کاری است که ممکن است ما برای امنیت ملی آمریکا انجام دهیم.

مذاکره کننده سابق آمریکا تاکید کرد اگر این توافق فروبپاشد، خواه به خاطر اینکه ما مرتکب نقض فاحش برجام شده‌ایم یا کارهایی کرده‌ایم که باعث شده ایران تصمیم به خروج بگیرد، مطمئناً ایران به مسیر خودش برای به دست آوردن توان سلاح هسته‌ای حرکت خواهد کرد و آژانس تمام توان نظارت خود بر این برنامه را از دست خواهد داد.

به گفته او در صورتی که ترامپ در روزهای آینده تحریم‌ها علیه ایران را تعلیق نکند، دولت آمریکا مرتکب نقض برجام شده است. این کار تبعاتی جدی در پی خواهد داشت. در صورتی که ایالات متحده ماه بعد پایبندی ایران را تأیید نکند این اقدام به شکل خروج آمریکا از توافق دیده خواهد شد.

اگر ما این کار را انجام دهیم، حتی اگر ایران فوراً همین کارا انجام ندهد و از توافق خارج نشود، ما از هیچ نفوذی برای اجرای توافق برخوردار نخواهیم بود و اهرم فشاری برای اجرای هیچ یک از تحریم‌هایی که می‌خواهیم مجدداً اعمال کنیم نخواهیم داشت.