استاندار مازندران گفت که در دولت تدبیر و امید حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال در حوزه سلامت و زیرساختی های درمانی در این خطه شمال کشور در قالب طvح تحول نظام سلامت هزینه شده است.

 ربیع فلاح روز سه شنبه در آئین معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری افزود : حدود ۶ هزار میلیارد ریال از این هزینه ها در حوزه زیرساختی انجام شده که بیشترین زیرساخت های در این بخش در مناطق روستایی بود.
وی ساخت ۳۲۰ مرکز بهداشتی و درمانی در مناطق روستایی و شهری ، ساخت ۲ بیمارستان ، ایجاد ۱۵ اورژانس بیمارستانی ، کلینک تخصصی ، بلوک زایمان طبیعی ، کلنیک دیالیز و سرطان را از مهم ترین دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در مازندران اعلام کرد.
نماینده عالی دولت در مازندران ارتقاء بهره وری و کیفیت خدمات درمانی و سلامت را از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی مازندران در دولت دوازدهم معرفی کرد.
** تداوم طرح پزشک خانواده و کاهش سرطان از مطالبات مازندران
استاندار مازندران اجرای کامل طرح پزشک خانواده را از مطالبات مردم این استان برای ارتقاء کیفیت درمانی از دولت دوازدهم اعلام کرد و بر ضرورت بهینه سازی این طرح تاکید کرد.
وی شناسایی راهکارها برای کاهش آسیب های ناشی از بیماری غیر واگیر بویژه سرطان را از دیگر مطالبات مردم این خطه شمال کشور دانست.
** ایجاد ۲۳۰ هزار متر مربع زیرساخت درمانی
رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این آیین گفت که طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم در این خطه شمال کشور توانست بخش زیادی از گره کمبود زیرساخت ها را باز کند.
دکتر قاسم جان بابایی افزود : در دولت یازدهم حدود ۱۱۰ هزار متر مربع زیرساخت سلامت احداث شده و ۱۲۰ هزار متر مربع زیرساخت بیمارستانی نیز در دست احداث قرار دارد.
وی برخوردار شدن ۲۱ شهرستان مازندران از کلنیک دیالیز، مرکز جامع سلامت، اورژانس بیمارستانی، پوشش ۴۰۰ هزار دانش آموز در طرح دانداپزشکی، ایجاد ۱۵ بلوک زایمان طبیعی و کلینک تخصصی و فوق تخصصی را از مهم ترین طرح های درمانی و زیرساخت حوزه درمان در این استان در دولت یازدهم اعلام کرد.
در پایان این مراسم از دکتر قاسم جان بابایی رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی مازندران قدردانی و دکتر سید عباس موسوی به عنوان سرپرست این دانشگاه معرفی شد.
موسوی که پیش از این رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بود ، یازدهمین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بدو تاسیس در سال ۶۷ تاکنون محسوب می شود.
دکتر جان بابایی نیز با معرفی کابینه دولت دوازدهم به عنوان معاون درمان وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی حکم گرفت و در آن وزارتخانه مشغول کار شد.