معاون اول رییس جمهوری بر ضرورت انجام اقدامات اساسی برای بهبود وضعیت ایمنی جاده های کشور تاکید کرد و جهت تهیه نقشه راه بهبود ایمنی جاده های کشور و پیشگیری از حوادث جاده ای دستور ویژه داد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری، تاکید کرد: پیشنهادهای لازم برای بهبود ایمنی جاده های کشور ظرف دو ماه تهیه شود.
جهانگیری پس از مطالعه گزارش کارشناسی دفتر هیات دولت در خصوص « ارزیابی ایمنی جاده ای ایران » در پی‌نوشتی خطاب به وزرای «کشور»، «راه و شهرسازی» ، «صنعت، معدن و تجارت»، «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: وضع ایمنی جاده های کشور و حوادث رانندگی و خسارت های جانی و مالی ناشی از آن به یک مسأله بسیار مهم تبدیل شده است.
در نامه معاون اول رییس جمهوری تاکید شده است که باوجود تلاش های انجام گرفته و کاهش تعداد افراد فوت شده، باید یک اقدام اساسی انجام داد و نقشه راه را برای بهبود اوضاع در بازه زمانی مشخص تهیه کرد.
وی در پایان این نامه خطاب به وزرای کشور، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد که ضمن بررسی، پیشنهادهای لازم را ظرف دو ماه تهیه و گزارش کنند.