دبیر جشنواره موسیقی بومی لیلم:

دبیر جشنواره موسیقی بومی لیلم، از ارسال ۱۵۰ اثر به دومین جشنواره موسیقی بومی مازندران خبر داد.

به گزارش ونگ وا، محمد غلامی دبیر جشنواره موسیقی لیلم، در جمع خبرنگاران به برنامه ها نکات و شرایط شرکت در جشنواره موسیقی لیلم اشاره کرد و گفت: بخش البرزنشین جشنواره موسیقی لیلم امسال کلید زده شده است.

وی اظهار کرد: برای گروه های موسیقی برتر در جشنواره اجرای مختلفی در نظر گرفته شده است و آثار آنها در قالب سی دی منتشر خواهد شد.

معاون اجرایی جشنواره موسیقی لیلم  افزود: امسال خارج از بخش رقابت برای جذب بیشتر مخاطبان قرار است از گروه های موسیقی نواحی و بومی خوانان کشورهای همسایه نیز دعوت بعمل آید.

غلامی با بیان اینکه بخش البرزنشین جشنواره موسیقی لیلم امسال کلید زده شده است گفت: مناطق موسیقیایی مازندران از بخش هایی از گیلان شروع شده و تا بخش هایی از گلستان را دربرمی گیرد.

وی افزود: در حاشیه جشنواره نمایشگاه ساخت سازهای محلی و لباس های محلی برگزار می شود و انتشار سی دی آثار منتخبان جشنواره سال گذشته نیز از دیگر برنامه های جشنواره امسال است.

دبیر جشنواره موسیقی بومی لیلم با بیان اینکه میانگین سنی هنرمندان در سال قبل ۳۰ سال بود و امسال به ۲۷ سال رسید اظهار کرد: در دو ساز قرنه و سرنا سال قبل شمار شرکت کنندگان اندک بوده  اما د رحال حاضر آثار خوبی به جشنواره دوم ارسال شده است.

این مسئول جشنواره موسیقی لیلم اظهار داشت: هنرمندان موسییقی سنتی دو تا سه کشور منطقه نیز در جشنواره دعوت می شود تا مردم با اشتراکات فرهنگی و هنری آشنا شوند.

وی گفت: مسابقات جشنواره در دو سطح انفرادی و گروهی اجرا خواهدشد. در بخش انفرادی شرکت کنندگان در دو حوزه آوزهای محلی و ساز بومی راه می یابند که شامل سازهای لله وا،دوتار،سرنا،لگن،قرنه و کمانچه محلی است.