با انتصاب رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به سمت معاون درمان وزیر بهداشت، نخستین تغییر مدیریتی دولت دوازدهم در این خطه شمال کشور از دانشگاه رقم خورد.

 دکتر قاسم جان بابایی فوق تخصصی هماتولوژی و انکولوژیاز دانشگاه تهران و با درجه استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه پس از حدود چهار سال در مسوولیت ریاست دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حکم وزیر بهداشت ، معاون درمانی این وزارتخانه را بر عهده گرفت.
دکتر جان بابایی که این روزها جشن ۴۸ سالگی خود را برگزار کرده در وزارتخانه جانشین دکتر آقاجانی معاون سابق درمان وزارت بهداشت و درمان شد.
دکتر قاسم جان بابایی ۲۵ شهریورماه سال ۹۲ پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید جانشین دکتر محمد مهدی ناصحی رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی مازندران شد.
* تعیین سرپرست برای دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شاهرود
دکتر سید عباس موسوی دارای دکترای روانپزشکی از دانشگاه مشهد و استادیار دانشگاه علوم پزشکی شاهرود که سرپرستی این دانشگاه را در دولت یازدهم بر عهده داشت، جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران شد.
دکتر سید عباس موسوی، زاده شهرستان شاهرود با ۴۹ سال سن سابقه معاونت آموزشی دانشگاه شاهرود و فعالیت در دانشگاه علوم پزشکی گلستان را در کارنامه اش دارد وعلاوه بر طبابت عضو شورای سردبیری مجله علمی -پژوهشی دانش و تندرستی را نیز بر عهده داشت.
دکتر موسوی پژوهشگر برتر بالینی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سال ۹۱ و همین رتبه را در سال ۹۲ در علوم پزشکی گلستان کسب کرد.
براساس اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی دکتر سید عباس موسوی حداقل در۲ دهه اخیر نخستین رئیس غیر بومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.
دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال ۶۵ فعالیت خود را شروع کرد و سال ۹۲ با تصویب شورای عالی پزشکی کشور از تیب ۲ به تیپ یک ارتقاء یافت.
این دانشگاه ۵۰۰ عضو هیات علمی و ۲۰ هزار کارمند دارد که ۱۱ دانشکده با افزون بر ۶ هزار دانشجو و ۲۴ بیمارستان دولتی را تحت پوشش دارد.
دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال جاری توانست ۲ رتبه برتر کشوری را در حوزه پژوهش و عمران در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور کسب کند./ ایرنا