استاندار مازندران گفت که طرح روستای سبز در ۱۱۰ روستای این استان اجرا می شود .

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، ربیع فلاح روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان ، هدف از اجرای این طرح را مدیریت منابع انرژی ، رفاه و توسعه پایدار در روستاها برشمرد.
وی گفت که هم اکنون ۷۷ روستا در زمینه اجرای طرح مدیریت پسماند ، کاهش زباله و تفکیک آن از مبدا در حال گذراندن آموزش های لازم هستند.
مقام عالی دولت در مازندران برنامه توسعه تولید و اشتغال آب پایه در جهت افزایش توان تولید و ارتقا بهره برداری از منابع آب و خاک استان را با رویکرد اقتصاد مقاومتی ، کاری ارزشمند و موثر در این راستا ارزیابی کرد و افزود : پایداری سلامت جامعه ، افزایش توان تولیدات کشاورزی ، افزایش توان تولید آبزیان آب شیرین ، افزایش تولیدات گرمابی و برق پاک ، بهسازی محیط های آبی و توسعه هیدرو توریسم از اهداف اجرای این طرح است.
استاندار با اشاره به این که دولت تدبیر و امید در سفر به مازندران، منابعی را به احیای آب بندان ها اختصاص داد که سال گذشته تخصیص یافت ، اظهار داشت : بسته طرح مهار آب های سطحی استان ، طرحی مطلوب است و باید در اجرای درست آن تلاش شود.
فلاح با اشاره به این که تکمیل سد هراز نیازمند یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری است و ضرورت دارد در سطوح ملی پیگیری شود ، گفت : تدوین بسته توسعه آب، کار مهمی است و همه دستگاه ها باید در این مورد مشارکت جدی داشته باشند.
رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران ، دغدغه های محیط زیستی برای استان را دغدغه ای مهم و محوری دانست و افزود: بهره وری، روش ها، شیوه ها و فرهنگ سازی آن مساله بسیار مهمی است که در حوزه استفاده از آب باید مورد توجه قرار گیرد.
** توسعه آموزش های مهارتی
استاندار مازندران همچنین در این نشست از مدیران استان خواست تا برنامه چهار ساله کاری خود را در قالب برنامه ششم توسعه تا پایان شهریور ارایه کنند.
وی توجه به هنرستان ها و توسعه آموزش های مهارتی را از سیاست های اصلی دولت در جهت تقویت اشتغال برشمرد و یاد آور شد: توسعه و تجهیز هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش با توجه به تحصیل ۴۵ درصد از دانش آموزان استان در این مدارس در اولویت برنامه های اداره کل آموزش و پرورش و تجهیز و نوسازی مدارس استان قرار گیرد.
فلاح با اشاره به این که از سیاست های اصولی دولت، تجهیز کارگاه های فنی و حرفه ای از سوی مراکز دولتی و بخش خصوصی است و یکهزار مرکز فنی و حرفه ای در مازندران فعال هستند ، تاکید کرد : در توسعه و تجهیز هنرستان ها برای رفع مشکل اشتغال از ظرفیت خیرین و مردم استفاده بهینه صورت گیرد.
استاندار مازندران با بیان این که با توجه به اقدامات صورت گرفته در مدارس استثنایی، هم چنان مشکلاتی در این مدارس وجود دارد که نیازمند اهتمام جدی است، خاطر نشان ساخت : ارایه و توسعه این نوع خدمات در بخش ها و روستاها مورد توجه قرار گیرد.
در این جلسه که معاونین هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و هماهنگی امور عمرانی استاندار، نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دبیر شورای برنامه ریزی حضور داشتند، مدیر عامل آب منطقه ای، مدیر کل تجهیز و نوسازی مدارس و مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان، گزارشی از اقدامات و برنامه های دستگاه متبوع ارایه کردند.