ونگ وا/ سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور در کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران مازندران گفت شرکتهای دانش بنیان و استارتاپهای که بر اساس فن آوریهای جدید طی سالهای اخیر در کشور شکل گرفت در هر هفته ۱۰ درصد رشد دارند. وی گفت این شرکتها که پایه گذاران انها جوانان کشور هستند تا چند سال آینده سیستم اقتصاد سنتی کشور را به چالش کشیده و شرکتهای بزرگی همچون فولاد و خودرو سازی را کنار می زنند.

رئیس بنیاد نخبگان کشور گفت: تعداد شرکتهای دانش بنیان کشور در حال حاضر ۳۱۰۰ شرکت و با ۱۰۰ هزار اشتغال و ۴۰ هزار میلیارد تومان میزان فروش این شرکتهاست. وی افزود از تعداد این شرکتها ۵۰۰ شرکت دانش بنیان صنعتی است.

وی ضمن انتقاد از نگاه عمومی به سرمایه اولیه و وام برای تاسیس شرکتهای دانش بنیان گفت اولین عامل موفقیت یک شرکت دانش و سرمایه انسانی است عامل چندم مالی است.

دکتر ستاری در پاسخ به سوال خبرنگار ونگ وا درمورد میزان موفقیت نگاه جدیدش در تاسیس شرکتهای دانش بنیان در دولت یازدهم گفت امروزه نگاه به شرکتهایی که با دانش فنی شکل بگیرد در کشور تقویت شده و امروز در دانشگاهها این تفکرات به دانشچویان آموزش داده می شود امروز نفر اول کنکور کشور می گوید می خواهم شرکت دانش بنیان تاسیس کنم در حالی که در گذشته بیشتر مایل بودند به خارج کشور بروند. وی همچنین به رشد علمی کشور طی سالهای اخیر اشاره کرد و افزود رشد علمی ۱۸ درصد در سال گذشته از بالاترین رشد علمی در سطح دنیا بوده است. رتبه ۱۶ در تولید مقالات isi  و در فن آوری نانو جزو رتبه های چهارم و پنجم دنیا هستیم. وی ضمن انتقاد از تولید دانش در رشته علوم انسانی گفت امیدواریم در این رشته هم رشد بیشتری داشته باشیم.

ووی همچنین گفت معاونت علمی رئیس جمهور ۱۲۰ خدمت در حوزه های مختلف را به نخبگان و شرکتهای دانش بنیان ارائه می کند.