مجسمه طلایی بلغارستان

              مجسمه طلایی بلغارها به نوازندگان موسیقی دلربای مازندران رسید تا شاهد تحسین جهانی فرهنگ بومی ایران در یک رویداد بین‌المللی شویم.

به گزارش   روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، مدال طلا و مجسمه طلایی، مدال برنز و مجسمه برنز جهانی به‌همراه هشت دیپلم افتخار در اختتامیه هفتمین فستیوال مسابقات جهانی موسیقی فولکلور بلغارستان به گروه آوای طبری اهدا شده است.

گروه موسیقی سنتی و محلی آوای طبری مازندران متشکل از ۱۲ نفر از هنرمندان کشور به‌سرپرستی سید جلال محمدی، با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان و با همت مؤسسه موسیقی جهانی فولکلور اروپا و حمایت کمیته ملی یونسکو، در هفتمین جشنواره قهرمانی جهانی موسیقی محلی و فولکلور بلغارستان، حضور یافت.

این جشنواره با شرکت هنرمندان ۲۰ کشور جهان و ۱۰۰ گروه محلی و سنتی و هزار و ۲۰۰ موسیقیدان و خواننده همراه با نمایش‌های آئینی و محلی با حضور شهردار و رئیس جشنواره جهانی فولکور و محمدعلی کیانی، رایزن فرهنگی کشورمان در صوفیه در شهر نسبار در استان بورگاس بلغارستان، برگزار شد.

هفتمین جشنواره جهانی موسیقی محلی و فولکلور بلغارستان به‌مدت یک هفته با حضور اساتید و داوران اروپایی در شهرهای مختلف بلغارستان، ادامه داشته و هنرمندان و موسیقیدانان سنتی و محلی کشور برای چهارمین سال متوالی با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در هفتمین جشنواره جهانی موسیقی محلی و فولکلور بلغارستان، شرکت کردند.

درخشش هنرمندان ایرانی در بلغارستان را بیش از همه باید مدیون دیپلماسی موفق محمد علی کیانی رایزن فرهنگی ایران دانست که در سایر کشورهای دنیا کمتر به چشم می‌خورد.

بازتاب موفقیت و سفر هنرمندان ایرانی در رسانه‌های بلغارستان و همراهی حضوری با هنرمندان در محافل رسمی و عمومی از جمله دلایل برتر بودن رایزن فرهنگی سفارت ایران در این کشور است.