ربیع فلاح جلودار در آیین بهره برداری از فاز اول مجتمع تفريحي، گردشگری سد شهید رجایی ساری گفت : در دولت يازدهم بيش از ۴۰۰۰ ميليارد تومان در زيرساختهاي گردشگري مازندران هزينه شده است
ربیع فلاح جلودار در آیین بهره برداری فاز اول مجتمع تفريحي، گردشگری سد تنگه سلیمان ( شهید رجایی ) ساری در هفته دولت اظهار داشت:مازندران با دارا بودن دو سوم جنگل های هیرکانی بعنوان سرمایه ملی و بی نظیر در دنیا مستعد هرگونه سرمایه گذاری در جهت ارتقای اقتصادی است.
وی افزود: با تهيه طرح آمایش سرزمینی که در استان شکل گرفته مزیت های مناطق مختلف استان شناسایی شده  و ضرورت دارد اين مناطق براي تسريع در سرمایه گذاري معرفی شود.
استاندار مازندران به تبيين ضرورت توسعه گردشگری پرداخت و گفت: مازندران می تواند از مسیر گردشگری ضمن مرتفع کردن چالش اشتغال، موجب كاهش بيكاري و رونق اقتصادي استان شود.
وی از کشاورزی به عنوان قطب اول توسعه در استان نام برد و افزود: با تلفیق کشاورزی و گردشگری در جهت توسعه پایدار گامهای موثر می توان برداشت.
فلاح با تاکید بر اینکه برای جذب سرمایه گذار باید بروکراسی های اداری را كاهش داد، گفت: همه بايد تلاش كنيم تا بستر برای ورود سرمایه گذاران به خوبی فراهم شود.
وی با تاکید بر حمایت از کارآفرینان افزود: بايد براي حضور افراد کارآفرین در عرصه توليد و اقتصاد دانش بنيان برنامه ريزي كرد .

 

استاندار مازندران امتداد رودخانه به دریا را از ظرفیت های مهم گردشگری برشمرد و گفت: این پتاسیل ضمن جذب گردشگر و توریست می تواند در ارتقای اقتصاد استان تاثیر گذار باشد.
وی از رودخانه ها به عنوان مواهب الهی در مسیر توسعه استان نام برد و ادامه داد: با ایجاد حوضچه در رودخانه ها می توان با برگزاري برنامه متنوع مانند برگزاري مسابقات ماهیگیری زمينه جذب گردشگر را فراهم کرد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه بیش از ۱۲۰ رشته رودخانه به طول ۵ هزار کیلومتر در استان وجود دارد گفت: با شناسایی عرصه های کنار رودخانه می توان بستر را برای ورود سرمایه گذاران فراهم نمود.
مقام عالي دولت در استان تاكيد كرد : با پيگيري هاي صورت گرفته و صدور مجوزها در دولت يازدهم در مازندران بيش از ۴۰۰۰ ميليارد تومان فقط توسط بخش خصوصي در حوزه زيرساخت هاي گردشگري استان سرمايه گذاري شده است .
قابل ذكر است مجموعه تفريحي و گردشگری تنگه سلیمان در پايان سد شهید رجایی با ۱۰۰ واحد اقامتی تجهیز و بازسازی گرديد.
ایجاد فضای سبز کامل به وسعت ۵۰ هزار متر مربع و احداث ۱۰۰ آلاچیق در حاشیه رودخانه از جمله اقدامات اجرایی در این پروژه به شمار می آید.
احداث درمانگاه، محوطه سازی و احداث آب نماها و همچنین ساخت سفره خانه سنتی از دیگر اقدامات در این مکان فرهنگی و گردشگری است.
برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان هزینه شده است.