استاندار مازندران گفت که همزمان با هفته دولت امسال ، ۸۷۲طرح با سرمایه گذاری چهار هزارو ۱۹۰میلیارد ریال در استان به بهره برداری می رسد.

ربیع فلاح روز چهارشنبه به مناسبت هفته دولت در نشست با خبرنگاران شعار امسال هفته دولت را ‘ تدبیر و امید برای تولید و اشتغال’ عنوان کرد و با یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: پنج طرح با سرمایه گذاری ۸۱۰میلیارد ریالی کلنگ زنی می شود.
وی با اشاره به اینکه ۱۵۳طرح با سرمایه گذاری ۲۵۰میلیارد ریالی در روستاهای مازندران به بهره برداری می رسد، ادامه داد: ۳۶۴ طرح در حوزه توزیع برق ، ۱۳۶ طرح راه و شهر سازی و بقیه طرح هامربوط به جهاد کشاورزی است.
استاندار مازندران خاطر نشان کرد: هفت هزار طرح با ۸۰هزار میلیارد ریال در دولت یازدهم در استان افتتاح و به بهره برداری رسیده است.
وی گفت: ۱۵۰هزار شغل در چهار ساله دولت یازدهم در مازندران ایجاد شده است.
فلاح با اشاره به این نکته که آحاد مردم از وضعیت حاکم بر درآمد کشور از سال ۹۲ تا کنون مطلع هستند ، اضافه کرد: افتتاح و بهره برداری از سد گلورد با سرمایه گذاری ۲۵۰میلیارد تومان، خط لوله انتقال گاز سمنان به مازندران با هزار میلیارد تومان و سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی در حوزه زیر بنایی و درمانی ،بهداشت و درمان از خدمات برجسته دولت یازدهم در استان بوده است.
وی به اهمیت استفاده از بندر امیر آباد و عملیاتی شدن طرح های توسعه ای این بندر در استان مازندران اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم سرمایه گذاری یکهزارو ۱۵۰میلیارد تومانی را در این منطقه انجام داده است.
وی از بند امیر آباد به عنوان مزیت منطقه آزاد مازندران نام برد و گفت: هر چند برای گرفتن مجوز منطقه آزاد بندر نوشهر نیز پیگیری هایی در حال انجام است ، اما بندر امیر آباد استان مزیت خوبی برای منطقه آزاد شدن را دارد.
به گزارش ایرنا، در هفته دولت سال گذشته ۷۷۹ پروژه عمرانی با سرمایه گذاری افزون بر ۶ هزار و ۲۲۷ میلیارد و ۶۹۲ میلیون ریال در مازندران به بهره برداری رسید.