معاون فنی و عمرانی شهرداری ساری مطرح کرد

معاون فنی و عمرانی شهرداری ساری گفت: تأمين اعتبار پروژه های عمرانی با اوراق مشاركت ملّی از سوی مديريت شهری صورت گرفته است.

به گزارش ونگ وا، به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري ساري، عباس رشيدي، از تأمين اعتبار پروژه هاي عمراني خبر داد و افزود: با تلاش تيم مديريت شهري در راستاي قرار گرفتن ساري در سطوح شهرهاي موفق كشور در امر توسعه و با همت مهدي عبوري شهردار ساري و همراهي دولت، اوراق مشاركت ملي تأمين شده است تا ساري علاوه بر همت شهروندان با تامين اعتبارات ملي، راه توسعه را سريع تر از گذشته طي نمايد.

 وي ضمن  قدردانی از رييس جمهور و تيم اقتصادي دولت براي پشتيباني از مجموعه مديريت شهري ساري و تامين اين اعتبار اظهار داشت: عمده پروژه هاي عمراني بزرگ ساري با استفاده از پيمانكاران بومي رتبه يك انجام مي شود. تسويه حساب با اين پيمانكاران با سرعت بيشتري نسبت به شرايط مشابه در دوره هاي گذشته انجام مي شود و مهم‌ترين دليل اين مسئله جذب اعتبارات مختلف توسط شهردار و دغدغه ايشان در اين زمينه است.

 رشيدي اقدامات مجموعه مديريت شهري در سال هاي اخير را زمينه ساز كاهش درخواست هاي عمراني شهروندان دانست و عنوان كرد: پيش از اين، در روزهاي ملاقات عمومي، درصد بالايي از درخواست ها به رفع مشكلات عمراني شهر اختصاص داشت؛ در حاليكه اكنون كمتر از ۵ درصد درخواست هاي عمومي در زمينه مسائل عمراني شهر و محله ها است.

 اين مسئول با اشاره به افزايش درصد اعتبارات عمراني از سال ۹۱ تاكنون اظهار داشت: رشد چشمگير اعتبارات عمراني از سال ۹۱ تاكنون باعث شد تا ۷۰درصد بودجه شهرداري ساري به امور عمراني و ۳۰ درصد آن صرف امور جاري شود؛ در حاليكه اين رابطه در گذشته معكوس بوده است.

 در ادامه معاون فني و عمراني شهرداري ساري گزارشي از ميزان خدمات عمراني مجموعه مديريت شهري ارائه داد و افزود : تعداد ۱۴ مورد بازپيرايي ميادين و پارك ها ، ۲۲ مورد احداث ميادين و پارك ، ۴مورد تقاطع غير همسطح ، ۹مورد زير گذر ، ۲مورد پاركينگ طبقاتي و مكانيزه، ۱۶ مورد احداث دوربرگردان، ۲۷ مورد اجراي اصلاحات هندسي، ۲ مورد احداث و تكميل ساختمان هاي آتش نشاني، ۲ مورد احداث جايگاه CNG ويژه تاكسيراني و اتوبوسراني شهري و ۳۲ مورد احداث ساختمان ها و مجتمع هاي فرهنگي، تجاري، اداري و ورزشي، بخشي از خدمات معاونت فني و عمراني شهرداري ساري در سال هاي اخير است .

 وي مشاركت شهرداري در پروژه هاي تجاري و نيز احداث نيروگاه زباله سوز و طرح هايي از اين قبيل را نتيجه ريسك پذيري تيم مديريت شهري و نگاهي نو به جذب سرمايه گذار دانست و بيان داشت: از روزي كه نگاه تيم مديريت شهري به هزينه اي بودن پروژه ها تغيير كرده و آن را فرصتي براي درآمدزايي دانسته، موفقيت هاي بزرگي را در زمينه پيشرفت و توسعه پايدار شهري شاهد بوده ايم.

 در ادامه، اين مسئول، با اشاره به رويكرد مجموعه مديريت شهري مبني بر اينكه پروژه هاي عمراني بايد با پيوست فرهنگي و گردشگري باشد، افزود: در طول سال هاي اخير مجموعاً ۴۵۰ پروژه كوچك و بزرگ با همت ۱۳۷ پيمانكار بومي و رتبه يك انجام شد كه توجه به مسائل فرهنگي و گردشگري با هدف معرفي ساري به عنوان قطب گردشگري منطقه، در آن ها لحاظ شده است. همچنين، وي احداث بوستان ملل، بوستان بانوان، بوستان ولايت و ديگر پروژه هاي عمراني- فرهنگي را از مهم‌ترين اقدامات تيم مديريت شهري در اين زمينه دانست.

 در پايان، رشيدي با تاكيد بر ضرورت استمرار اين راه گفت: با اقدامات مجموعه مديريت شهري سطح مطالبات شهروندان افزايش چشمگيري داشته و امروز مردم ساري خواستار انجام پروژه هاي بزرگ و تاثيرگذار هستند. از اين رو، دكتر عبوري شهردار ساري دستور احداث تونل هاي زيرزميني با همكاري قرارگاه خاتم الانبياء، جهت اتصال ۴ جهت جغرافيايي شهر به يكديگر در قالب ۲ باند رفت و برگشت را در راستاي دستيابي به توسعه پايدار و گردشگرپذيري شهر صادر كردند.

 شايان ذكر است، پيش از اين، خبر اتمام فاز مطالعاتي احداث تونل هاي زير زميني شهري و انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه خاتم الانبياء(ص) توسط مهدي عبوري، شهردار ساري در نشست روز خبرنگار اعلام شده بود.