رضا اردکانیان درحال حاضر مدیر برنامه دهه بین‌المللی آب سازمان ملل متحد است و غلامرضا منوچهری با دکترای عمران و محیط زیست از دانشگاه آخن در سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۸۰ معاون وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب بوده است.
عصر ایران- تارنمای «انرژی امروز» از رضا اردکانیان و غلامرضا منوچهری به عنوان دو گزینه احتمالی معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو (به جای حبیب الله بی طرف که رأی اعتماد نگرفت) نام برده است.

به نوشته  پانیسا حسن زاده در کنار این دو وفا تابش هم مطرح بود اما با توجه به این که چهره ای نزدیک به بی طرف به حساب می آید احتمال رأی آوری او حتی از وزیر تأیید نشده کمتر است.

در این گزارش دو گزینه چنین معرفی شده اند:

– رضا اردکانیان درحال حاضر مدیر برنامه دهه بین‌المللی آب سازمان ملل متحد است. او  پیش از این عهده‌دار سمت‌های معاونت وزیر نیرو و وزیر کشور، نایب‌رییسی انجمن آب‌شناسی ایران و مدرس در دانشگاه شریف بوده و طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی را به انجام رسانده است.

اردکانیان در گذشته به‌عنوان رییس شورای حکام مرکز بین‌المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی یزد فعالیت می‌کرد. وی عضو هیات  علمی دانشگاه صنعتی شریف و دارای دکترای منابع آب از دانشگاه mcmacter کانادا است.

در کارنامه مدیریتی اردکانیان در دهه ۶۰ سابقه معاونت عمرانی وزارت کشور و در دهه ۷۰ سابقه معاونت برنامه ریزی وزارت نیرو دیده می شود.

در دولت خاتمی نیز چهار سال قائم مقام وزیر نیرو و چهار سال معاون امور آب  بوده و قبل از اتمام  دولت اصلاحات  مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری را تاسیس کرد.

-غلامرضا منوچهری در سال ۱۳۳۵ در اردستان چشم به جهان گشود. وی در حال حاضر به عنوان معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی، فعالیت می‌کند.

منوچهری دانش‌آموخته مهندسی راه‌ و ساختمان از دانشگاه تهران و دکترای عمران و محیط زیست از دانشگاه آخن است. وی در سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۸۰ معاون وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب بوده است و از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۹ برای مدت ۱۰ سال، مدیرعامل شرکت خدمات نفتی پتروپارس بود؛ منوچهری همچنین مشاور وزیر نیرو ست.

با این حال بعید به نظر می‌رسد بیژن نامدار زنگنه رضایت دهد که این مدیر را از دست بدهد.