مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران گفت :‌ یک هزار و ۲۲۲ امامزاده و ۱۴ هزار موقوفه در این استان وجود دارد.

  حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی روز یکشنبه در آئین معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت در امامزاده محمد (ص) نوشهر افزود :‌ فراوانی امامزاده ها به عنوان پناهگاهی که نشان از دین باوری ، ولایت مداری و خدا باوری مردم این مرز و بوم دارد.
وی اظهار داشت : نکته مهم تر آنکه از مجموع ۱۴ هزار موقوفه موجود دراین استان ، حدود ۷۴ درصد آن متعلق به سید الشهدا(ع ) است و این وضعیت نیز بیانگر داعیه دینداری مردم مازندران به اهل بیت (ع ) است.
**چالوس قدمگاه ۲۱ هزار شهید استان های گیلان و مازندران در دوران دفاع مقدس
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران گفت : چالوس یکی از شهرستان های غربی این استان است که بنا به فرموده مقام معظم رهبری قدمگاه ۲۱ هزار شهید استان های مازندران و گیلان در دوران هشت سال دفاع مقدس است.
حیدری جناسمی افزود : ‌این رخدادها در حقیقت یکی از بزرگ ترین افتخار است که در این منطقه شاهد هستیم بنابراین با این وجود باید برای صیانت از مکان های مذهبی ، احیا و بهسازی آن ها از وجود این مردم ولایت مدار بهره برد و آنان را دراین حوزه مشارکت داد.
طبق آمار، شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت از ۹۷۰ بقعه مانند آستانه و امامزاده برخوردار است که از این تعداد ۶۹ مورد آن در بخش های کوهستانی کجور و کلاردشت واقع شده اند .
نوشهر، چالوس و کلاردشت دستکم ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد .
درپایان این آئین از خدمات چهارساله بهزاد صادقی رئیس پیشین اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت قدردانی و حجت الاسلام ابوذر زارعی به عنوان رئیس جدید این نهاد انقلابی و اسلامی معرفی شد./ ایرنا