عضو شورای شهر ساری:

عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه خبرنگاران رکن چهارم دموکراسی و دیده بان هوشیار جامعه هستند گفت: حضور رسانه ها در جامعه فضای مناسبی برای شکوفایی استعدادهاست.

به گزارش ونگ وا، علی اکبر زلیکانی با اشاره به اینکه بدون رسانه ها ساختار جامعه می لنگد اظهار کرد: هر چه تعامل رسانه ها با مجموعه ای کم رنگ شود احتمال بروز خطا در آن مجموعه پررنگ تر است.

زلیکانی با بیان اینکه مهترین نقد به شورای چهارم عدم حضور رسانه ها در جلسه علنی شورا بوده است تصریح کرد: باید حضور رسانه ها و مردم در کنار هم فراهم شود تا خطای تصمیم گیری در شورای شهر به حداقل برسد.

عضو شورای شهر ساری افزود: اعتقاد دارم رسانه ها باید در تماتمی جلسات علنی شورای شهر حضور داشته باشند و مردم نیز از تصمیم گیری های اعضای شورا اطلاع داشته باشند.

این مسئول در پاسخ به این پرسش که چرا آستانه تحمل مسئولان در بعضی موارد پایین است گفت:  آستانه تحمل از نظر فرهنگی درما بسیار کم است و اگر کسی از عملکرد ما انتقاد کند سریع از کوره در می رویم.

زلیکانی با اشاره به اینکه خبرنگاران رکن چهارم دموکراسی و دیده بان هوشیار جامعه هستند گفت: حضور رسانه ها در جامعه فضای مناسبی برای شکوفایی استعدادهاست.

عضو شورای شهر ساری تاکید کرد: مسئولان باید خود را با مردم و رسانه ها به عنوان نماینده مردم سازگار کنند.

وی تصریح کرد: اعتقاد دارم مجموعه مشکل دار شهرداری با کسانی که خارج از شهرداری به عنوان منتقد اما مخرب شب و روز به صورت قانونی و غیر قانونی فعالیت کردند مانند دو لبه یک قیچی بودند و در یک راستا حرکت کردند فضایی را به وجود آوردند اگر فردی مشکلی داشت از تبعات آن می ترسیدیم. همیشه سعی می شد مسائل بدون حاشیه برطرف شود. موضوعی رسانه ای می شد این افراد مدعی می شدند.

زلیکانی با اشاره به اینکه در همه ادارات دولتی و مجموعه شهرداری قطعا اشکالات زیادی از جمله فساد مالی وجود دارد اظهار کرد: زیرا انسان در معرض وسوسه قرار دارد اما راه مبارزه با فساد این نیست به صورت نامهربانانه و غیر دوستانه هر جا نقطه تاریکی دیدیم همه چیز را زیر سوال ببریم و برای بی اعتمادی مردم تلاش کنیم.

این مسئول اظهار کرد: در دوره پنجم شورای شهر مردم علی رغم همه تخریب های جدی بر علیه مدیریت شهری نشان دادند تحت تاثیر حرفهای ناصواب نیستند. و بر اساس واقعیات تصمیم می گیرند.

عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه نقد منصفانه باید اولویت فکری خبرنگاران در جامعه باشد گفت: اگر فضایی جهت نقد باشد همه آزادانه مراکز اصلی فساد را در مجموعه مدیریت شهری مورد هدف قرار دهند مورد پسند است