سال گذشته صورت گرفت

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات شمال کشور با بیان اینکه هر ساله طرح های مختلفی برای ایمن سازی خطوط لوله برنامه ریزی می شود گفت: در سال گذشته قریب به ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بابت ایمن سازی و انجام پروژه های مختلف هزینه شده است.

به گزارش ونگ وا، سیدحمید حسینی در نشست خبری با اشاره به اینکه عملیات انتقال نفت خام و تبدیل فراورده های نفتی در دو استان مازندران و گلستان توسط ۶۱۵ کیلومتر خط فعال ۸ تا ۳۲ اینچ انجام می شود اظهار کرد: مسیرهای صعب العبوری در این راه ها وجود دارند که برای انجام عملیات با پای پیاده به سختی می توان از آنها گذر کرد.

وی خاطر نشان کرد: سالهای متوالی است که خطوط منطقه در مسیر عملیات قرار گرفته و نگهداری، ایمن سازی مسیرها از اقدامات سنگین در این حوزه بوده است.

حسینی تصریح کرد: خطوط لوله و مخابرات شمال کشور بعد از سال ۵۳ در مسیر عملیات قرار گرفته است به طوری که پرفشارترین فشارشکن ها را در منطقه نصب کردیم.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات شمال کشور با بیان اینکه این شرکت در حال حاضر روزانه ظرفیت انتقال نفت خام ۵۰۰ هزار بشکه از حوزه دریای خزر به پالایشگاه های کشور و استانهای شمالی وجود دارد تصریح کرد: ایمن سازی خطوط با توجه به شرایط خاص مورد بررسی قرار گرفته است و طی سالهای مختلف اقدامات پیک رانی هوشمند در خطوط لوله انجام شده است.

این مسئول خواستار رعایت مسائل ایمنی با توجه به گسترش مناطق شهری و روستایی در استان‌ مازندران شد و افزود: مردم به مسائل ایمنی در انتقال و جابه جایی خطوط توجه کافی داشته باشند تا از حوادث ناگوار زیست محیطی در منطقه جلوگیری شود.

حسینی با اعلام اینکه حدود ۱۴ میلیارد تومان برای نصب،اجرا و تسهیل اراضی اختصاص داده شد، افزود: درصد بالای از تسهیل در خرید اراضی انجام شده است و بنا داریم تا قبل از وصول بارندگی عملیات را انجام دهیم.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات شمال کشور با اشاره به اینکه به طور متوسط روزانه بالغ بر ۸۱ میلیون و ۶۷۰ هزار لیتر فراورده نفتی در ماه تحویل استان گلستان می شود. گفت: همچنین در هر ماه ۸۱ میلیون لیتر از این فراورده ها درمازندران تحویل مرکز پخش ساری می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: انجام این عملیات سبب جلوگیری از تردد ۸۷۶ تانکر ۳۰ هزار لیتری در سطح استان مازندران و گلستان شده است.

حسینی با بیان اینکه دو استان گلستان و مازندران به دلیل شرایط خاص جغرافیایی دارای مسیرهای تردد بسیار سخت هستند خاطر نشان کرد: انجام این گونه فعالیت ها برای انتقال و جلوگیری از ترافیک حرکت ناوگان با حجم و اندازه بالا در سطح استان است و وجود این دو خط کمک می کند تا شرایط خاص اجتماعی تراوری، در سطح استان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه هر ساله طرح های مختلفی برای ایمن سازی خطوط لوله برنامه ریزی می شود اظهار کرد: در سال گذشته قریب به ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بابت ایمن سازی و انجام پروژه های مختلف هزینه شده است.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه شمال اظهار داشت: به دلیل تغییراتی که در شهرها ایجاد شده با اینکه هزینه های زیادی به شرکت تحمیل می شود، اما برای ایمن سازی خطوط تغییرات ایجاد می کنیم که بالغ بر ۱۴میلیارد تومان هزینه پروژه تغییر مسیر بود.

این مسئول با بیان اینکه برای ما مهم است زودتر بحث سوآپ راه اندازی شود، افزود: امیدواریم از شرایط رکود خارج شده و از این ظرفیت بهره ببریم.

وی به نشست رئیس جمهور وقت و قزاقزستان در سال ۷۵ جهت جابجایی نفت خام اشاره کرد و گفت: در سال ۸۱ موفق شدیم پروژه طرح انتقال نفت سوآپ را در منطقه شمال حدود ۲۷۲ کیلومتر خط در اقطار ۳۰ و ۳۲ اینج انجام دهیم.

وی با بیان اینکه مردم به خطوط ما نزدیک نشوند چون سرمایه ملی است و آسیب رساندن به این خطوط باعث بروز مشکل در سوخت رسانی می شود، تصریح کرد: سال گذشته یک مورد سرقت نفتی از خطوط لوله داشتیم که منجر به صدمات جانی و بحث برداشت نشد.