فرماندار نکا در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري این شهرستان ، با تاکید بر لزوم توجه ویژه به بحث اشتغال و رفع مشکل بیکاری بعنوان اصلی ترین معضل جامعه، اظهار داشت : اولویت اصلی ما در شهرستان حل مشکل اشتغال است و اگر بتوانیم مشکلات اشتغال را حل کنیم قطعا سایر مشکلات شهرستان نیز خود به خود حل خواهد شد .

این مسول افزود : در دولت تدبیر و امید همه بسترهای لازم جهت حل مشکل بیکاری فراهم گردیده است.

مهندس احمدی در ادامه با اشاره به اهمیت ونقش بانکها در توسعه شهرستان اظهار داشت : با توجه به نیاز شهرستان نکا به توسعه ، نقش بانکها و تاثیر گذاری آنها بر روی توسعه شهرستان بویژه بخشهای مختلف کشاورزی ، صنعت و… بسیار زیاد می باشد و با قاطعیت می توان گفت توسعه شهرستان بدون همکاری و تعامل بانکها امکانپذیر نیست .

فرماندار نکا در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه ی اشتغال روستایی در روستاهای شهرستان افزود : توسعه اشتغال روستایی یکی از مهم ترین راه حل های رفع مشکل اشتغال در شهرستان است و بخشداران مرکزی و هزارجریب با همکاری اعضای شورا و دهیاران باید از همه امکانات موجود منجمله امکانات دولتی موجود در روستاها جهت توسعه ی اشتغال روستایی و رفع معضل بیکاری در شهرستان استفاده کنند .

نماینده عالی دولت در این شهرستان، در ادامه توجه به بخش کشاورزی را یکی دیگر از موارد لازم جهت توسعه اقتصادی شهرستان دانسته و افزود : توجه ویژه به بخش کشاورزی و تامین زیر ساخت های لازم جهت استفاده کشاورزان از سیستم های نوین آبیاری ، کاشت محصولات کم آب و… باید در دستور کار مسئولان ذیربط در شهرستان قرار گیرد .

رييس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان اظهار داشت: توسعه واحدهای تولید صنفی در درون فضاهای شهری، حمایت از ایجاد و توسعه مشاغل خانگی، سرمایه گذاری و رفع موانع پیش روی واحدهای صنعتی در شهرک ها می تواند خود رونق دهنده اشتغال در هر حوزه باشد .

فرماندار نکا، با اشاره به شعار سال که اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، افزود: ایجاد فرصت های شغلی از مهمترین وظایف کارگروه به شمار می رود که این امر با دلسوزی و برنامه ریزی و نظارت مستمر بر فعالیت ها و تلاش شبانه روزی محقق خواهد شد. تا از این طریق ضمن ایجاد فرصت های شغلی جدید برای متقاضیان کار نرخ بیکاری در شهرستان کاهش یابد .