تارنمای رسمی وزارت امور خارجه فرانسه با تاکید بر لزوم پایبندی همه طرف ها به توافق هسته ای (برجام)، اعلان کرد که اجرای این توافق توسط ایران به طور کلی خشنود کننده بوده است.

  تارنمای رسمی وزارت امور خارجه فرانسه افزود: توافق وین بین گروه ۳+۳ و ایران، در تاریخ ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵ حاصل و از تاریخ ۱۶ ژانویه ۲۰۱۶ به اجرا درآمده است، میان تمامی جامعه بین الملل می باشد و جز با اجرای جدی مفاد آن توسط تمامی همه طرف ها، معنا نخواهد داشت.
این تارنما می افزاید: اجرای این توافق از ژانویه ۲۰۱۶، به طور کلی خشنود کننده بوده، اما منجر به بروز چند مشکل نیز شده که برخی از آنها در گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز آمده است. از آن جمله می توان به عبور میزان ذخیره مجاز آب سنگین در ایران از حد قید شده در این توافق اشاره کرد. تاکنون این گونه مشکلات مربوط به اجرا، از طریق گفت وگو، در قالب جلسات کمیسیون های مشترک، که تمامی طرفین توافق را در هر فصل گرد هم می آورد، حل شده اند.
این مسئله از این پس، حفظ (اعمال) بیشترین هوشیاری که خط ثابت فرانسه از تاریخ ۲۰۱۶ نیز بوده است، را طلب می کند. ما بر روی رفتار مسئولانه تهران و در نتیجه بر اجرای توافق ایران با گروه ۳+۳، حساب می کنیم.
امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، با یادآور شدن اهمیت توافق وین، تاکید کرده است که پاریس نه خواستار بازگشایی و نه خواستار مذاکره دوباره در باره آن است، بلکه بدنبال اجرای جدی و دقیق این خط، به خصوص آنچه مربوط به بعد هسته ای آن می شود، می باشد.
تارنمای وزارت امور خاارجه فرانسه افزوده است که این کشور از ۱۸ ماه پیش تاکنون، بسیار هوشیار بوده است و همچنان به ادامه هوشیاری خود در تمامی مدت این توافق ادامه خواهد داد./ ایرنا