معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، با اشاره به ظرفیت های اقتصادی مازندران گفت: تراز تجاری مازندران و ولگاگراد مناسب نیست.

حسن خیریان پور ظهر سه شنبه در بدو ورود به ولگاگراد برای شرکت در اولین نمایشگاه اختصاصی توانمندی های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با مرکزیت مازندران در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر با اشاره به این نمایشگاه اولین نمایشگاه تجاری و تولیدی بخش خصوصی استان در روسیه است گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی بین ایران و استان ولگاگراد روسیه را هدف سفر هیئت تجاری و اقتصادی استان اعلام کرد.

وی با اظهار اینکه مازندران اشتراکات زیادی با ولگاگراد روسیه دارد تصریح کرد: توسعه صادرات غیرنفتی از برنامه های اقتصاد مقاومتی و بسته حمایتی رونق تولید به شمار می رود.

خیریان پور با بیان اینکه توجه به تولید و اشتغال جزو برنامه های مهم اقتصاد مقاومتی به شمار می رود، یادآور شد: یکی از پنج بسته حمایتی و رونق تولید، توسعه صادرات غیرنفتی است و مازندران نیز ظرفیت های خوبی در زمینه تولید و خدمات فنی و مهندسی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران درباره تراز تجاری مازندران با روسیه و ولگاگراد با بیان اینکه، وضعیت چندان مناسب نیست در عین حال تصریح کرد: می توانیم با بهره گیری از ظرفیت های دو استان، تراز تجاری بین دو منطقه را افزایش دهیم.

خیریان پور با تاکید بر تلاش بیشتر برای توسعه و افزایش تراز تجاری و صادراتی یادآور شد: تفاهمنامه های مختلفی در این زمینه وجود دارد و بخش خصوصی برای رونق بخشی به تولید و صادرات باید فعال تر شود.

وی با بیان اینکه تراز تجاری ما با ولگاگراد زیاد مناسبت نیست و می توانیم آن را توسعه دهیم باید تلاش بیشتری شود و تفاهمنامه های مختلفی داریم و بخش خصوصی باید بیشتر فعال شود.

هیئت متشکل از مدیران بنگاه های اقتصادی و تولیدی برای شرکت در اولین نمایشگاه اختصاصی توانمندی های اقتصادی مازندران ظهر سه شنبه به ولگاگراد روسیه رسید.

این هیئت که به همت اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی و به سرپرستی حسن خیریان پور معاون استاندار مازندران راهی روسیه شده ، قرار است در نمایشگاهی که از روز چهارشنبه تا شنبه دایر می شود، توانمندی های بخش های اقتصادی و تولیدی مازندران را به نمایش گذارد.