رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ساری:

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ساری با اشاره به اینکه ۱۲ درصد دانش‌آموزان کشور در مدارس غیر دولتی مشغول تحصیل هستند گفت: در مازندران ۲۱ درصد و در ناحیه یک به‌تنهایی ۳۱ و نیم درصد دانش اموزان مشغول تحصیل در مدارس غیردولتی هستند.

به گزارش ونگ وا، حامد دیانی در جلسه شورای اداری شهرستان ساری به وجود ۴۱ هزار دانش آموز و یک هزار و ۶۷۰ کلاس درس در آموزش و پرورش ناحیه یک ساری، اشاره کرد و گفت: ۲۷۰ مدرسه و قریب به ۳ هزار پرسنل در این ناحیه آموزشی مشغول به فعالیت هستند.

 وی به فعالیت ۹۲ پرسنل در حوزه اداری اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش ناحیه یک ساری پیشانی آموزش و پرورش استان است. زیرا اجرای برنامه ها و طرحهای آن به صورت استانی و ملی مورد توجه قرار می گیرد.

دیانی با اشاره به اینکه درخشش‌های مختلفی در آموزش و پرورش ناحیه یک ساری به‌دست آوردیم. تصریح کرد: این سازمان طی دو سال گذشته به‌عنوان محوری‌ترین ادارات ۳۲ گانه شهرستان معرفی شده‌ است.

 رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ساری افزود: در حوزه درخشش‌های علمی، دانش‌آموز ساروی رتبه ۱۲ ریاضی و رتبه یک خطه شمال کشور را کسب کرد.

این مسئول با بیان اینکه دو سال متوالی تندیس مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی را دریافت کرده‌ایم، بیان کرد: در دو سال اخیر یک‌هزار و ۵۰۰ ساروی زیرپوشش سوادآموزی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه  ۱۲ درصد دانش‌آموزان کشور در مدارس غیر دولتی مشغول تحصیل هستند اظهار کرد : در مازندران ۲۱ درصد و در ناحیه یک به‌تنهایی ۳۱ و نیم درصد در مدارس غیردولتی هستند.

وی با بیان اینکه به‌ازای هر دانش‌آموز در کل کشور هشت متر مربع فضای آموزشی وجود دارد، تصریح کرد: این رقم در مازندران پنج متر مربع و در آموزش پرورش ناحیه یک ساری به تنهایی دو متر مربع است و به همین دلیل در فصل ثبت‌نام دچار مشکلات می‌شویم.

دیانی به مرمت و بازسازی ۴۵ درصد از مدارس ناحیه یک ساری اشاره کرد و افزود: در عرصه‌های مشارکت‌ها و توانمندی‌ها توجه ویژه به امر آموزش شود.