مقام عالي دولت در استان در اين جلسه ياد آور شد: با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای در بخش راه و شهرسازی، اقدامات خوبی در سطح استانی و ملی به ‌ویژه در جاده‎های روستایی انجام گرفته است.

 استاندار مازندران٬ گفت: در دولت تدبیر و امید جمعا ٣٠٤٣ كيلومتر راه هاي استان بهسازي و آسفالت شد.

 به گزارش روابط عمومی استانداری٬  ربیع فلاح جلودار٬ استاندار مازندران در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اين که توازن بودجه ملی و استانی باید مورد توجه و حمایت مجلس شورای اسلامی قرار گیرد٬ تصریح کرد: با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای در بخش راه و شهرسازی، اقدامات خوبی در سطح استانی و ملی به ‌ویژه در جاده‎های روستایی انجام گرفته است.

استاندار با بیان این که ساخت کمربندی ها و اتمام پروژه های نیمه تمام در این بخش و آسفالته کردن راه ها و بويژه راه های روستایی از دستاوردهای مطلوب دولت یازدهم در استان بوده است٬ یاد آور شد: در بخش زیرساختی علیرغم مضایق اعتباری٬ اقدامات خوبی در بخش راه و شهر سازی استان از محل بودجه ملی و استانی صورت گرفته است.

ربيع فلاح افزود: پیمانکارانی که براي اجراي پروژه ها انتخاب می‎شوند، از توانمندی لازم برخوردار باشند و بتوانند باري از روي دوش دولت بردارند و از طرفی، در جایی که پیمانکاران تعهداتی به گردن دولت دارند باید در جهت تامین آن اقدام کنیم.

 مقام عالی دولت در مازندران٬ افزود: در طول برنامه پنجم توسعه ‌ ٩٠٩ كيلومتر راه روستايي٬ آسفالت٬ ٦٢٢ كيلومتر راههاي استان٬ بهسازی  و ١٥١٢ كيلومتر روكش آسفالت راههاي استان انجام شد.

وی با بیان این که توجه به روستاها پس از پیروزی انقلاب در دستور کار نهادهای مسئول قرار گرفت٬ اظهار داشت: روستاها کانون تولید هستند و در روستاها باید متشکل تر کار کنیم و پاسخگو باشیم.

استاندار بر بازنگری و شناسایی مشکلات و نارسایی ها در اجرای طرح های هادی تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: باید در قالب طرحی متشکل به موضوع بوم گردی در روستاها در راستای تقویت اشتغال و معیشت روستاییان پرداخته شود و فروش اراضی و ساخت و سازهای آن مدیریت گردد.

ربیع فلاح بر مشارکت جدی بنیاد مسکن در اجرای طرح روستای بدون طلاق٬ عاری از اعتیاد و بیکار و روستای پاک تاکید کرد و بیان داشت: مسایل اجتماعی و فرهنگی باید در کنار فعالیت های اقتصادی در روستاها مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مازندران با اشاره به آغاز عملیات گازرسانی به روستاها، گفت: تا سال ۹۷ گازرسانی به تمام روستاها انجام می‌گیرد و لازم است در روستاها به بحث بهداشت، فاضلاب‌ها و پسماندها توجه ويژه شود.

مقام عالی دولت در مازندران٬ در بخش دیگری از سخنان خود تدوین برنامه جامع سلامت استان با هدف بهبود شاخص های سلامت را کاری بسیار ارزشمند توصیف نمود و عنوان کرد: دلایل امراضی که بیشتر سبب مرگ و میر در مازندران می‎شود بررسی و در جهت پیشگیری و فرهنگ‎سازی آن اقدام شود.

رييس كارگروه سلامت و امنيت غذايي استان، با اشاره به اين كه مازندران در اجراي طرح تحول سلامت، در رتبه هاي نخست كشور قرار دارد، گفت: بايد با اجراي طرح هاي پيشگيري، فرهنگ سازي و اطلاع رساني، مردم را در جريان عوامل تهديد كننده سلامت قرار دهند.

استاندار مازندران ادامه داد: بخش سلامت تنها مختص دانشگاه علوم پزشکی نیست و این بخش نیازمند همکاری و هم افزايي سایر دستگاه‎ها است تا شاخص‌های سلامت در استان ارتقا يابد.


بهسازي و آسفالت 3043 كيلومتر راه هاي استان در دولت تدبير و اميد
بهسازي و آسفالت 3043 كيلومتر راه هاي استان در دولت تدبير و اميد
بهسازي و آسفالت 3043 كيلومتر راه هاي استان در دولت تدبير و اميد
بهسازي و آسفالت 3043 كيلومتر راه هاي استان در دولت تدبير و اميد