معاون سیاسی وزیر کشور افراط و تفریط را مهم ترین آسیب سیاسی کشور دانست و تاکید کرد : اخلاق سیاسی در فعالیت های حزبی باید رعایت شود .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی اصغر احمدی روز پنجشنبه در نشست احزاب و گروههای سیاسی مازندران در ساری ، از انتخابات به عنوان بهار احزاب یاد کرد و افزود : برخی ها بدون تابلو در جریان سیاسی حرکت هائی انجام می دهند که اصلا جایگاهشان مشخص نیست.
وی به وجود ۲۴۷ حزب در کشور اشاره کرد و گفت : امروز پاسخگویی افراد منتخب احزاب اصلا وجود ندارد و تعهدی برای مجموعه های سیاسی در کشور تعریف نشده است.
معاون وزیر کشور هدف فعالیت های حزبی را خدمت به مردم توصیف کرد و بیان داشت : وحدت ، امنیت و منافع ملی بر اساس میثاق قانون اساسی باید همواره مورد توجه احزاب باشد.
وی افزود : خانه احزاب ، کار سیاسی نمی کند ، بلکه محلی برای گردهمایی همه سلایق و رتق و فتق امور احزاب و گروههای سیاسی است.
او ادامه داد : نقش احزاب در حاکمیت سیاسی ، تلاش برای تحقق مردم سالاری دینی است و در این راستا آموزش و جذب نیرو برای تحقق این مقوله مهم است.
** افراط و تفریط احزاب ممنوع
احمدی با تاکید بر این که احزاب نباید به سمت افراط و تفریط بروند تا جامعه به این سمت ها کشیده نشود ، گفت : احزاب همواره باید در جهت تقویت و تضمین امنیت ملی و هویت جمهوریت اسلامی اهتمام داشته باشند و بر اساس قانون اساسی ، کرامت انسانی و حقوق شهروندی را رعایت کنند.
وی توضیح داد : شهروند درجه ۲ نداریم و همه در برابر قانون از حقوق یکسان برخوردار هستند و حمایت از آزادی های مشروع را اجزاب جدی بگیرند.
معاون وزیر کشور به تجمع و راهپیمایی سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت : این را که مردم چطور تجمع و چگونه راهپیمایی داشته باشند ، احزاب باید بر بر اساس قانون حمایت کنند.
وی نقد منصفانه را از دیگر کارکردهای احزاب برشمرد و افزود : البته حاکمیت هم باید جایگاه و شان احزاب را حفظ کند و دولت و مجلس نیز باید از احزاب حمایت کنند و پاسخگوی آنان باشند.
احمدی حمایت از تشکل های صنفی سیاسی را مهم توصیف کرد و گفت : باید تمام امور در قالب تشکل های صنفی به مردم واگذار شود .
** استحکام تفکر انقلاب اسلامی در منطقه
معاون سیاسی وزیر کشور همچنین به تغییر و جا به جایی قدرت در کشورهای دنیا اشاره کرد و گفت : امروز قدرت شرق و غرب و یا آمریکا مطرح نیست بلکه دنیا امروز قدرت جمهوری اسلامی را درک کرده است و چون درک شده است توطئه ها علیه ایران گسترش بیشتری یافته است.
وی افزود : تفکر انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه جایگاهش را باز کرده است و به همین دلیل آمریکا و دیگر کشورهای استکباری تجزیه کشورهای منطقه را با ابزار قراردادن جریانات داعش ، القاعده و طالبان به وجود آورده اند.
احمدی گفت : حضور ما در غزه و لبنان ن عمق امنیت کشور ایران است و تفکر امام و رهبری امروز سبب شد تا جمهوری اسلامی به قدرت منطقه تبدیل شود.
معاون سیاسی وزیر کشور برای افتتاح خانه احزاب مازندران به این استان سفر کرد.
خانه احزاب مازندران صبح امروز با حضور احمدی در ساری افتتاح شد.
استان مازندران دارای ۴۰ حزب و ۵۰ تشکل صنفی سیاسی است .