دو دانش آموز بابلی تنها نخبه های مازندرانی هستند که در کنکور سراسری سال جاری رتبه تک رقمی را برای مازندران به ارمغان آورده اند.

  ‘ محمدرضا نادری ‘ با کسب رتبه سوم رشته علوم تجربی و ‘ یاسمن میر ‘ با کسب رتبه ششم همین رشته ، تنها دانش آموزان مازندرانی هستند که رتبه تک رقمی کنکور امسال را کسب کرده اند.
محمدرضا نادری دانش آموز دبیرستان استعدادهای درخشان یا تیزهوشان شهید بهشتی بابل و یاسمن میر هم از دبیرستان فرزانگان یا تیزهوشان دخترانه این شهرستان بوده است .
این دو دانش آموز بابلی پشتیبانی خانواده هایشان را بزرگ ترین عامل در موفقیت خود ارزیابی کرده اند.
نادری در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : مطالعه برای شرکت در کنکور سراسری را از سال گذشته آغاز کردم ولی برنامه نویسی دقیق و جدی برای قبولی در کنکور را از اواخر سال پیگیری کردم.
وی افزود : روزانه هفت الی هشت ساعت در طول سال درس می خواندم ولی سه ماه آخر به ۱۳ ساعت هم کشیده شد.
او ادامه داد : علاوه برزحمات و تلاش خودم ، پشتیبانی پدر و مادر و خواهرم برای قبولی در کنکور سراسری بسیار تاثیرگذار بوده است و از همه آنها قدردانی می کنم.
این دانش آموز بابلی گفت : برای قبولی در کنکور سراسری از کلاس های خصوصی استفاده نکردم ولی از کتاب های کمک درسی بهره گرفتم.
یاسمن میر که انتظار رتبه اول تا سوم را داشت نیز هم به خبرنگار ایرنا گفت : اگر چه انتظار رتبه بهتری در کنکور سراسری را داشتم ، ولی باز هم خوشحالم که رتبه ششم را کسب کردم.
وی تلاش خودش و پشتیبانی پدر و مادرش را برای قبولی اش در کنکور سراسری را بسیار موثر خواند و بیان کرد: تنها در تابستان از کلاس های خارج از مدرسه استفاده کردم.
براساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش مازندران ، امسال ۴۲ هزار و ۵۳۴ دانش آموز استان در کنکور سراسری شرکت کردند.
مجموع دانش آموزان شرکت کننده در کنکور امسال در کشور حدود ۹۳۰ هزار نفر بود./ ایرنا