رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در ایران گفت: مبادلات ریلی ایران و پاکستان در دولت یازدهم رشد پرشتابی به خود گرفت به گونه ای که این روابط طی یک سال گذشته ۴۲۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، نظرمحمد رانجها روز شنبه در نشست بررسی همکاری های اقتصادی کرمان و پاکستان با حضور بازرگانان و فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان افزود: کشور پاکستان همچون ایران دارای منابع غنی زیادی نیست اما مردم این کشور اصرار دارند که روابط تجاری و اقتصادی خوبی با کشور دوست و برادر خود، ایران داشته باشند.
وی ادامه داد: بازرگانان پاکستان نیز به دولت فشار می آورند که ارتباط با ایران را افزایش دهد و من در اینجا از بازرگانان ایران می خواهم نسبت به افزایش این روابط جدیت بیشتری به خرج دهند.
وی با بیان اینکه مردم پاکستان عشق خاصی به مردم ایران دارند اظهار کرد: ایران تنها کشوری است که در سخت ترین شرایط، بهترین عملکرد را داشت و این موضوع در مقابله با تحریم ها، خود را نمایان کرد و ایران توانست به خوبی، شرایط تحریم را مدیریت کند.
وی با بیان اینکه تجارت بین ۲ کشور از یک میلیارد دلار عبور کرده است عنوان کرد: طی یک سال گذشته، روابط تجاری بین ایران و پاکستان به بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت و باید تلاش کنیم تا این روابط را به سقف پنج میلیارد دلار برسانیم.
وی با اشاره به اهمیت روابط آزاد تجاری بین ۲ کشور دوست و همسایه خاطرنشان کرد: در این راستا طی ۲ روز گذشته کمیسیون مشترک تجارت مرزی در زاهدان تشکیل و مسائل و مشکلات بررسی شد.
نظرمحمد با اشاره به ظرفیت بالای کرمان در حوزه گردشگری افزود: مناطق بسیار زیبایی در پاکستان وجود دارد و فکر می کنم که مردم کرمان می توانند برای بازدید از این مناطق تاریخی به پاکستان سفر کنند.
وی تصریح کرد: سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر زائر پاکستانی برای زیارت به ایران سفر می کنند که نسبت به ظرفیت های گردشگری ایران اطلاع چندانی در دست ندارند و باید تلاش کنیم تا این ظرفیت ها در ۲ کشور تقویت شود.
وی همچنین به ظرفیت بالای پاکستان در حوزه های نساجی و برخی از محصولات غذایی اشاره کرد و گفت: پاکستان صنعتی بسیار قوی در حوزه محصولات ورزشی دارد به گونه ای که بیش از ۱۸ درصد توپ های بازی های جام جهانی در این کشور تولید می شود اما صادرات ناچیزی از این محصولات را به ایران داریم.
رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در ایران با تاکید بر لزوم حل مسائل تروریستی در مرزهای پاکستان و ایران اظهار کرد: مردم ایران و پاکستان اعضای یک خانواده و با هم برادر هستند، از این رو باید روابط مستحکمی برقرار شود.
نظرمحمد رانجها با اشاره به حضور پررنگ بانوان کرمانی در این نشست اقتصادی خاطرنشان کرد: از حضور بانوان در این جلسه بسیار شگفت زده شدم و اگر عکس این نشست را به من بدهند، آن را به تمام دنیا نشان خواهم داد تا همه بدانند ما برای به کارگیری بانوان در عرصه های مختلف اقتصادی و مدیریتی هیچ محدودیتی نداریم.
محمد رفیع سرکنسول سفارت پاکستان در ایران نیز در این نشست اقتصادی گفت: برای گسترش روابط بین ۲ کشور، ظرفیت های زیادی وجود دارد که تاکنون از این ظرفیت ها به درستی استفاده نشده است و امیدواریم هرچه زودتر به یک نقطه قابل قبولی از مراودات تجاری برسیم.
در این نشست که بیشتر با گفت و گو و تبادل نظرات کارشناسان و فعالان اقتصادی استان کرمان و پاکستان همراه بود، راهکارهای افزایش همکاری های اقتصادی ۲ طرف مورد بررسی و کنکاش قرار گرفت.