با حضور رئيس بنياد مستضعفان كشور و استاندار مازندران صورت گرفت
            بزرگ ترین گلخانه بدون خاک سبزی و صیفی کشور در دشت ناز مازندران با حضور رئيس بنياد مستضعفان كشور و استاندار مازندران مورد بهره برداري قرار گرفت
رئیس بنیاد مستضعفان کشور در مراسم بهره برداری از این گلخانه عاری از ویروس گفت: برای فاز نخست آن ۲۶۱ میلیارد ریال هزینه شده است .
مهندس محمد سعیدی کیا راه اندازی گلخانه های بدون خاک با هدف تولید بذر و نهال های عاری از ویروس را از برنامه پژوهشی و اجرایی بنیاد مستضعفان برشمرد و افزود که نخستین گلخانه از این نوع در استان البرز راه اندای شد و گلخانه مازندران دومین محسوب می شود.
وی توضیح داد : در گلخانه استان البرز بذرهای ذرت عاری از ویروس تولید می شود و گلخانه مازندران هم به سبزی و صیفی اختصاص دارد.
او برنامه بنیاد مستضعفان را توسعه گلخانه هیدروپونیک مازندران در فاز دوم به وسعت ۱۰ هکتار و در فاز سوم به وسعت پنج هکتار اعلام کرد.
سعیدی کیا گفت که ایجاد این نوع گلخانه ها تمرین خوبی برای انتقال و تولید دانش فنی است .
رئیس بنیاد مستعضفان انقلاب اسلامی همچنین با تشریح برنامه های این بنياد ، یکی از اولویت ها را توسعه فعالیت های گردشگری برشمرد.
وی گفت: بنیاد مستضعفان برای بازسازی هتل های پارسیان خزر رامسر و ایجاد مجموعه تفریحی گردشگری با همین نام برنامه دارد .
سعیدی کیا ابراز امیدواری کرد که با ایجاد مجموعه تفریحی و گردشگری در مازندران این طرح ها در شمال کشورر توسعه یابد تا فضایی مناسب برای رفاه و آسایش مردم فراهم شود .
سعیدی کیا گفت : گسترش فضاهای گردشگری استاندارد ، عاملی تاثیر گذار بر انگیزه مردم برای گردشگری داخلی است که سبب می شود سفر تفریحی به خارج کم شود.

 

استاندار مازندران در اين مراسم از اقدامات خوب بنياد مستضعفان در مازندران تقدير و تشكر نمود و گفت : الحمدلله بنياد مستضعفان در زمينه اجراي طرحهاي عمراني در استان پيشتاز بوده است و اجراي عمليات بهسازي و چهاربانده كردن جاده فيروزكوه ، جاده هراز و آزاد راه تهران شمال بخشي از اقدامات شايسته اين بنياد است .

ربيع فلاح جلودار ابراز اميدواري نمود تا شاهد فعاليتهاي بيشتر اين بنياد در حوزه گردشگري مازندران باشيم .


 بهره برداری از بزرگ ترین گلخانه بدون خاک سبزی و صیفی کشور در مازندران
 بهره برداری از بزرگ ترین گلخانه بدون خاک سبزی و صیفی کشور در مازندران
 بهره برداری از بزرگ ترین گلخانه بدون خاک سبزی و صیفی کشور در مازندران
 بهره برداری از بزرگ ترین گلخانه بدون خاک سبزی و صیفی کشور در مازندران