استاندار مازندران در اجلاس ائمه جمعه استان تکمیل سدها را از مطالبات جدی مردم مازندران دانست و گفت : انجام عملیات انتقال گاز سمنان به مازندران با ۱۷۰ کیلومتر لوله گذاری شاهکار دولت تدبیر و امید است.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، ربیع فلاح روز یکشنبه در اجلاسیه ائمه جمعه استان که در مصلای گتاب شهرستان بابل برگزار شد ، از نماز جمعه به عنوان قرارگاه وحدت و بصیرت یاد کرد و افزود : باید برای مقابله با آسیب های اجتماعی همه تلاش کنند هر چند در این زمینه گام های مثبتی در استان گرفته شده است .
استاندار مازندران از پاکسازی مناطق آلوده استان به عنوان یکی از این اقدامات یاد کرد و گفت : در حوزه اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و مفاسد درمازندران اقدامات خوبی صورت گرفته که شناسایی و پاکسازی ۳۰ منطقه آلوده در این راستا انجام شده است .
وی از کاهش و توقف آمار طلاق در سال جاری خبر داد و افزود : همچنین در حوزه رشد جمعیت نیز وضعیت مازندران بهبود یافته و با افزایش زاد و ولد در استان مواجه هستیم.
استاندار مازندران با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی غریق در طرح دریا تصریح کرد : برای ساماندهی طرح دریا نیز در استان برنامه های خوبی تدوین و اجرایی شده است .
وی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۷ همه روستاهای مازندران از نعمت گاز برخوردار می‌شوند ، خاطرنشان کرد : با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان و با ۱۷۰ کیلومتر لوله گذاری عملیات انتقال گاز دامغان به نکا اجرایی شده و انشاءالله تا ۵۰ سال دیگر در زمینه گاز استان با مشکلی مواجه نخواهد شد .
فلاح ادامه داد : در دولت تدبیر و امید در استان زمینه دسترسی آب شرب سالم به ۳۶۶ روستا فراهم شد و عملیات آبرسانی به ۱۱۴ روستا نیز در حال اجراست.
استاندار مازندران اضافه کرد : در زمینه اشتغال نیز نسبت به سال ۹۵ شاهد بهبود وضعیت اشتغال در استان هستیم به طوری که در بهار امسال نرخ بیکاری تک رقمی شد و براساس برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری باید ۴۰ هزار شغل جدید در استان ایجاد نمائیم .
وی از عملکرد مثبت بانکها در سال ۹۵ تقدیر کرد و گفت : با تعاملی که با بانک‌های مازندران داشتیم در سال ۹۵ جزو استان‌هایی بودیم که بالاترین تسهیلات را به واحدهای تولیدی استان دادیم و بر اساس این طرح ۱۱۰۰ واحد تولیدی از تسهیلات مناسب برخوردار شدند .
استاندار مازندران از بهبود وضعیت برنج در استان خبر داد و گفت: مازندران ۴۵ درصد از برنج کشور در مازندران تولید می شود وما در سال جاری با افزایش تولید برنج نیز مواجه هستیم، امسال سه هزار هکتار سطح زیر کشت برنج در مازندران افزایش یافته است و در راستای حمایت از این محصول استراتژیکی ورود هرگونه برنج خارجی به استان را قاچاق اعلام کردیم و از محصولات کشاروزان به طور جدی حمایت می کنیم .
وی از کاهش ۴۰ درصد بارندگی در استان خبر داد و افزود : با وجود کم‌آبی اما کشاورزان ما در حوزه کشاورزی با مشکل جدی مواجه نشدند، با افتتاح سد گلورود تا سال آینده بسیاری از مشکلات مردم منطقه شرق استان نیزمرتفع می‌شود.
فلاح گفت: تکمیل سدها یکی از مطالبات جدی مازندران که امیدواریم در این زمینه شاهد تحرک و تلاش بیشتر باشیم .
وی از عملیات انتقال گاز سمنان به مازندران به عنوان شاهکار دولت تدبیر و امید یاد کرد و گفت : تکمیل پل و تونل چالوس ، تکمیل کمربندی های ساری و بابل و اختصاص اعتبارات برای ۶ کمربندی غرب استان بخشی از اقدامات عمرانی این دولت در مازندران است .
استاندار مازندران در پایان از حمایت ها و همکاری های ائمه جمعه مازندران بویژه آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران برای ایجاد همدلی و انسجام در استان تقدیر و تشکر نمود و ابراز امیدواری نمود با تقویت این وحدت و همکاری شاهد تحقق وعده های دولت در استان مازندران باشیم .
آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ساری هم در این اجلاس از تلاش استاندار مازندران در جهت رفع مشکلات مردم تقدیر و تشکر نمود و گفت : از استاندار عزیز و مهربان سپاسگزاریم الحمدلله ما با استاندار مازندران هیچ مشکلی نداریم .
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان افزود : این همه خدمت با بی پولی جای شکر و تقدیر دارد .
او ادامه داد : هیچ شکایتی تا کنون از استاندار نشنیدم و انشاالله که در استان حضور داشته و خدمت کند .
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه بر حضور فعال مدیران و مسئولان در نماز جمعه تاکید کرد و گفت : باید مدیران محترم در صفوف مقدم نماز جمعه حضور داشته باشند .