ونگ وا/ شهرستان نکا و بخصوص بخش هزارجریب ظرفیتهای گردشگری مناسبی دارد. وجود ارتفاعات ییلاقی، جنگل، چشمه، خانه های روستایی و بافت سنتی، امامزاده های زیارتی فراوان در این مناطق عامل اصلی جذب هزاران گردشگر شده است.

جعفر احمدی فرماندار نکا با اشاره به اهتمام دولت تدبیر و امید به رونق گردشگری در هزارجریب به اجرای طرح هادی روستایی بافت سنتی در دو روستای فریمک و زروم با هزینه ای حدود ۲ میلیارد تومان در این دوره اشاره کرد و افزود بزودی طرح هادی با الگوی گردشگری در روستای ارم هم اجرایی می شود.

در پی اجرای طرح بافت سنتی در روستاهای زروم و فریمک این روزها بخصوص در ایام تعطیلات این روستاها شاهد مسافران و گردشگران از داخل و خارج استان و حتی گردشگران خارجی بوده که به اعتقاد اهالی این روستاها هنوز مقدمات پذیرایی از مسافران در این روستاها به خوبی فراهم نشده است. این روزها بسیاری از جوانان در این دو روستا در پی مجوزهای طرح های گردشگری و مسافرپذیری بوده که باعث اشتغال و مهاجرت معکوس از شهر به روستاها می باشد.

دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران طی بازدیدی از مناطق هزار جریب ضمن استقبال از گرایش مردم هزارجریب به سمت طرحهای گردشگری قول همکاری هر چه بیشتر اداره گردشگری با این طرحها را داد و تکمیا زیر ساختهای گردشگری در روستاهای زروم و فریمک استقبال کرد. وی همچنین گفت: درصورتی که هر جوان روستایی در مناطق هزارجریب متقاضی دریافت مجوز طرح بوم گردی از خانه های قدیمی روستاهای خودشان باشند اداره گردشگری ضمن استقبال از این طرحها تسهیلات کم بهره  تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به متقاضیان با همکاری صندوق کار آفرینی امید پرداخت می کند. تا زمینه اشتغال جوانان روستایی فراهم شود.

مدیرکل گردشگری و صنایع دستی مازندران ضمن استقبال از طرح هادی گردشگری که توسط بنیاد مسکن قرار است در روستای ارم برگزار شود افزود ما هم سعی می کنیم با کمک کارشناسان خودمان سند توسعه گردشگری در این روستا را تهیه نماییم و بواسطه این سند که به همه موضوعات گردشگری، صنایع دستی، میراث فرهنگی، ایجاد بازارچه و… توجه دارد؛ اعتبارات تکمیلی برای این طرح در نظر گیریم.

محمدیان بخشدار هزارجریب هم برخی از ظرفیتهای گردشگری در مناطق هزارجریب را در سطح استان و کشور منحصر به فرد دانست .

طی بازدیدی از سوی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران به همراه فرماندار نکا، بخشدار هزارجریب، رئیس اداره بنیاد مسکن روستایی، معاون گردشگری اداره کل، رئیس اداره گردشگری نکا و… از بعضی نقاط گردشگری بخش هزارجریب بر توسعه بیشتر مناطق گردشگری هزارجریب با کمک دهیاران و مردم منطقه و نیز فرهنگ سازی بیشتر تاکید شد.

به گزارش ونگ وا در این بازدید، نیازهای طرح های گردشگری بین راهی، خانه های بوم گردی و جاذبه های گردشگری روستاهای بافت سنتی فریمک ، زروم  و ارم و نیز روستاهای اطراف بررسی شد.