مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد:

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به مشکلات مهم در زمینه تعمیر و تجهیز قطعات در موتورها به سبب وجود تحریم ها اشاره کرد و گفت: پسا برجام سبب ورود تجهیزات مورد استفاده و افزایش حجم کالا به بندر امیرآباد شده است.

به گزارش ونگ وا، علی خدمتگزار در  جمع خبرنگاران با بیان اینکه نشست مدیران بنادر خزری مهرماه امسال در کشور ترکمنستان برگزار می شود. تصریح کرد: موضوعات و مشکلات مربوط به حمل و نقل کشتی، بار و کالا عنوان و مورد برررسی قرار می گیرد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بندر  افزود: عمده صادرات مربوط به کلینکر بوده است و به دلیل تولید مواد اولیه درکشورهای حاشیه دریای خزر افت صادرات وجود داشته با بازگشایی ال سی  و پسابرجام فعالیت صادرات در بندر امیر آباد رو به افزایش است.

وی د رپاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سرمایه گذاری خارجی در منطقه اقتصادی ویژه بندرامیرآباد چه میزان بوده و چند طرح را شامل می شود اظهار کرد: طرح صد درصدی تولید کارخانه گچ امیرآباد در ترکیه را و سیلوی قزاقستان ایرانی را دستور کار قرار دادیم.

خدمتگزار تصریح کرد: اسکله رورو ریلی بندر امیرآباد با ۱۵ میلیون دلار توسط سرمایه گذار کشور قزاقستان و حداکثزر ظرف دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل بندر امیرآباد به فعالیت ایران به عنوان یکی از اعضای فعال در سازمان جهانی دریانوردی اشاره کرد و گفت: در اجرای کنوانسیون ها تردد ایمنی کشتی ها و جلوگیری از آلودگی دریایی در هنگام تردد کشتی ها دو بخش مهم آن است.

خدمتگزار از تشکیل بزرگترین مرکز امداد و نجات در بندر امیرآباد خبرداد و افزود: شناورهای این بندر به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت رسانی به حادثه دیدگان هستند.

این مسئول تصریح کرد: بندر امیرآباد به راه آهن سراسری متصل است و ۱۶ کیلومتر راه آهن داریم که به داخل بندر کشیده شده است.

وی تولیدات آهن آلات، چوب و کاغذ را از تولیدات ویژه برشمرد و افزود: این محصولات به واسطه اسکله روروی ریلی سبب ارزش افزوده و توسعه صادرات می شود.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد خاطر نشان کرد: با طرف های آذربایجانی رایزنی هایی صورت گرفته تا از سوی آنها خط کشتی رانی از باکوه راه اندازی شود و انجام سرمایه گذاری مورد استقبال این کشور قرار گرفته است.

ورود بیش از ۹۰ میلیارد تومان تجهیزات تخلیه و بارگیری از طریق بخش خصوصی

خدمتگزار با بیان اینکه تمام فعالیت های باربری و فرایند ورود و خروج کالا به بخش خصوصی واگذار شده است اظهار کرد: به زودی حمل مسافر در دریای مازندران به وقوع خواهد پیوست.

وی از ورود بیش از ۹۰ میلیارد تومان تجهیزات تخلیه و بارگیری از طریق بخش خصوصی طی سه سال اخیر خبر داد و گفت: در طول ۳ سال گذشته ۱۷ دستگاه جرثقیل وارد بندر شده است که دو دستگاه ۶۳ تنی در حال تجهیز و ۵ دستگاه ۶۵ تنی موبایل به اکران رفته است.

این مسئول هدف از ایجاد منطه آزاد را تسهیل خدمات به تجار و بازرگانان دانست و افزود: بندر امیرآباد در میان بنادر دیگر دارای توانمندی های ویژه ای است و برای تبدیل شدن به شاخصه منطقه آزاد شامل طی مراحل قانونی است.

مدیر عامل بندر امیرآباد از افزایش ظرفیت سیلوهای موجود در بندر از ۷۰ هزار تن به ۲۵۰ هزار تن در طی ۳ سال خبر داد و گفت: تمامی انبارها و سیلوها با تبدیل به فضای مکانیزه به شکل آنلاین ورود و خروج بار از انبار مشاهده می شود.

پسا برجام سبب افزایش حجم کالا به بندر امیرآباد شده است

خدمتگزار گفت: در بخش زیرساخت های فنی آب، برق و گاز در سال ۸۵ بیش از هشت میلیارد تومان هزینه شده است و مشکلی برای سرمایه گذاران وجود ندارد.

وی به مشکلات مهم در زمینه تعمیر و تجهیز قطعات در موتورها به سبب وجود تحریم ها اشاره کرد و اعلام داشت: پسا برجام سبب ورود تجهیزات مورد استفاده و افزایش حجم کالا به بندر امیرآباد شد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با بیان اینکه برجام اثرات مثبتی بر فعالیت های بندر امیرآباد داشته است اظهار کرد: در حال حاضر بازگشایی ال سی و نقل و انتقال پول به راحتی صورت می گیرد.

خدمتگزار به ورود یکهزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی طی سه سال گذشته در این بندر اشاره کرد و گفت: یکهزارو ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بندر وجود دارد.