مدیر عامل بندر امیرآباد:

مدیرعامل بندر امیرآباد از بهره برداری اسکله رورو تا پایان شهریور ماه خبر داد و افزود: این اسکله ۵۰ میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

به گزارش شمال آنلاین، علی خدمتگزار در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بندر امیر آباد دارای ارزش افزوده و تولیدات است اظهار کرد: این بندر از اسکله رورو ریلی نیز برخوردار است.

وی با بیان اینکه فاز نخست بندر امیرآباد، یک هزارو ۵۱۸ متر بوده و ظرفیت آن ۴٫۵ میلون در سال است تصریح کرد: این بندر سازمان بنادر بنگاه اقتصادی است.

خدمتگزار اتصال به خط راه آهن را از توانمندی های بندر امیرآباد برشمرد و افزود: این بندر به عنوان مرکز غلات در شمال دارای ۱۶ کیلومتر خط راه آهن است.

مدیرعامل بندر امیرآباد از بهره برداری اسکله رورو تا پایان شهریور ماه خبر داد و افزود: این اسکله ۵۰ میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

مدیر عامل بندر امیرآباد در ادامه بیان داشت: کشتی های دارای واگن توسط اسکله رورو در مدت ۳ ساعت ۳ هزارو ۵۰۰ تن تخلیه و بارگیری می شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر برای مقابله با آلودگی های نفتی بیش از یک میلیارد تومان تجهیزات از کشور دانمارک خریداری شده است گفت: این تجهیزات پس از ورود به بندر از لحاظ تعمیر و نگهداری به بخش خصوصی واگذار می شود هر ۶ ماه مانوری برای بروز رسانی تجهیزات برگزار می شود.

خدمتگزار به فعالیت بندر امیرآباد در بخش دریایی، بندری، فنی مهندسی و سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: در حوزه فعالیت های بندری همه امور را به بخش خصوصی واگذار کردیم.

وی از رشد منفی تخلیه و بارگیری ۳ بندر شمالی کشور از ابتدای سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ خبر داد و تصریح کرد: بندر امیرآباد در مقایسه با بندرهای شمالی کشور دارای اهمیت زیادی است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و بندرامیرآباد اظهارکرد: برای داشتن بندری سالم و بدون حادثه مرکز تعمیر و نگهداری از کشتی ها را در بندر امیرآباد ایجاد کردیم.