نماینده اصلاح‎طلب مجلس دهم درباره پیشنهاد پست وزارت به محمدرضا عارف گفت: بعید می‌دانم بحث پست وزارت برای آقای عارف مطرح باشد.

علی نجفی نماینده اصلاح طلب مردم بابل و عضو فراکسیون امید در رابطه با دیدار عارف با حسن روحانی به خبرآنلاین گفت: فراکسیون امید جلساتی داشت تا به دولت برای معرفی یک کابینه قوی کمک کند. هرچند از جزئیات جلسه آقای عارف با رئیس جمهور اطلاعاتی ندارم اما به نظر می رسد دیدارهایی که در این راستا صورت می گیرد در رابطه با تشکیل کابینه ای کارآمد باشد.
او در پاسخ به این سوال که آیا این دیدار می تواند به معنای ارائه پیشنهاد وزارت به عارف باشد گفت: بعید می دانم بحث پست وزارت برای آقای عارف مطرح باشد؛ چرا که اگر آقای عارف می خواست تصدی وزارتخانه ای را به عهده بگیرد، قطعا در دور اول ریاست جمهوری آقای روحانی این کار را می‎کرد. قطعا در شرایط امروز و حضور موثر او در خانه ملت، چنین احتمالی از ذهن به دور است.
او در پاسخ به اینکه برخی، رایزنی های فراکسیون امید و حتی دیدار عارف با روحانی را به معني سهم خواهی اصلاح طلبان می دانند، گفت: من به هیچ عنوان بحث سهم خواهی را قبول ندارم؛ نباید فراموش کنیم که مردم در انتخابات یک پیام روشن داشتند. مضاف بر آنکه جریان های سیاسی هدف‌شان از فعالیت سیاسی به دست گرفتن قدرت سیاسی و حضور در این هرم است و این موضوع یک امر پذیرفته شده در دنیا است. لذا به هیچ عنوان نمی توان از آن تعبیر به سهم خواهی کرد.
نجفی ادامه داد: دولت قرار است به صورت هماهنگ، چهارسال اداره قوه مجریه را به دست بگیرد. بنابراین نباید انتظار داشت که یک دولت اصولگرا از اصلاح طلبان در کابینه خود استفاده کند و یا برعکس.
او در پاسخ به این سوال که اخیرا نظریه ای از سوی اصلاح طلبان مطرح شده است که دولت در کابینه دوازدهم از اصولگرایان معتدل مانند باهنر استفاده کند تا این افراد بتوانند در مقابل تندروهای جناح اصولگرا بایستند، بیان کرد: نمی توانم نظریه دقیقی در این رابطه داشته باشم به هر صورت آقای روحانی در زمان انتخابات به دو جریان نگاه ویژه داشت؛ یکی اعتدال و دیگری اصلاحات؛ ایشان حرفی از اصولگرایی نزده است. هرچند هر دو جریان از جریانات ریشه دار در این کشور هستند و افراطگرایی از سوی هر طرفی که باشد منسوخ است. قطعا آقای روحانی هم این ملاحظات را دارند. بنابراین به نظر می رسد باید براساس مطالبه مردم و آنالیز آرا مردم حرکت شود. نگاهی که بتواند با مردم هماهنگ باشد و بتواند دولت را در عملی کردن وعده هایش کمک کند این موضوع است که اهمیت دارد.