مدیر کل تامین اجتماعی مازندران:

               ونگ وا/   سید علی اصغر محمودی مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران در گفت و گویی بمناسبت هفته تامین اجتماعی گفت: از جمعیت ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار نفری مازندران یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که ۵۹ درصد جمعیت استان را شامل می شود. وی افزود تامین اجتماعی در این استان به ۶۲۰ هزار بیمه شده اصلی، ۱۲۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر و حدود ۱۲ هزار نفر تحت عنوان مقرری بگیر( بیمه بیکاری و…) خدمات ارائه می کند. که ماهانه در این استان حدود ۱۳ میلیارد تومان حقوق بیمه بیکاری و ۱۶۰ میلیارد تومان مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت می شود.

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران فرارسیدن  هفته تامین اجتماعی  را بهانه ای برای بیان عملکردهای این سازمان اعلام کرد  و از همه مسئولان استان و شهرستانها در جهت پیشبرد اهداف سازمان تامین اجتماعی قدردانی نمود. وی گفت ۲۵ تیرماه سال ۱۳۵۴ قانون تامین اجتماعی کشور تصویب شد

وی سازمان تامین اجتماعی را بزرگترین سازمان بیمه ای کشور دانست که در سه حوزه اقتصادی، بیمه ای و درمانی فعالیت می کند و خوشبختانه برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید مدیرعامل سازمان از بدنه سازمان انتخاب شده که به لحاظ تجارب و دانش خوب درون سازمانی گامهای بسیار مثبتی برای سازمان برداشته است. بعنوان نمونه پس از سالها با تلاش مدیرعامل سازمان، قانون برنامه ششم دولت را مکلف کرده تا پایان برنامه همه بدهی های خود به سازمان را پرداخت نماید و این موضوع در بودجه ۹۶ هم لحاظ شده است.

محمودی بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را ۱۰۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد که همه ساله ۲۰ هزار میلیارد تومان به آن اضافه می شود. وی گفت: در سال ۸۴ بدهی دولت به تامین اجتماعی ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود این رقم پس از دولتهای نهم و دهم در سال ۹۲ به ۶۰ هزار میلیارد تومان(۵/۱۴برابر) رسید. علت آن تعهدات جدید دولت بدون تامین منابع بوده است. وی گفت بیمه های قالیبافان ، هنرمندان ، صنایع دستی ، رانندگان و کارگران ساختمانی، باغداران و کشاورزان و… از جمله بیمه های حمایتی است که بخش عمده هزینه بیمه در تعهد دولت است. وی همچنین افزود تا سال ۹۵ بدهی دولت به سازمان ۱۰۰ هزار میلیارد رسید و برای اولین بار طی این سالها دولت در سال ۹۵ مبلغ ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان را به تامین اجتماعی پرداخت کرد.

سید علی اصغر محمودی با اشاره به پیشی گرفتن مصارف سازمان تامین اجتماعی از منابع در این سازمان گفت تا دو دهه قبل به ازای هر ۲۵ نفر بیمه دهنده یک نفر مستمری دریافت می کرد ولی اکنون به ازای هر ۵ بیمه دهنده یک نفر مستمری دریافت می کند.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران همچنین گفت در سال ۹۲ تعداد بیمه شدگان استان ۵۸۰ هزار نفر بوده و این عدد در سال ۹۵ به ۶۲۶ هزار نفر رسیده است. همچنین تعداد مستمری بگیران در سال ۹۲ ۹۶ هزار نفر و در سال ۹۵ به ۱۲۰ هزار نفر رسیده است. یعنی تعداد بیمه شدگان طی سالهای اخیر ۸ درصد رشد و تعداد مستمری بگیران ۵/۱۹ درصد رشد را نشان می دهد.

محمودی بیمه قالیبافان ، هنرمندان ، صنایع دستی ، رانندگان و کارگران ساختمانی از جمله بیمه های حمایتی است که در دولت یازدهم با راستی آزمائی ، واقعی شده است .مثلا تعداد بیمه شدگان قالی بافی از ۴۳ هزار نفر در سال ۹۲ هم اکنون به ۲۳ هزار نفر کاهش یافته است که نشانگر واقعی شدن بیمه های حمایتی است.

وی افزود : مزایای بیمه یارانه ای و حمایتی دولت ساماندهی شده است و هم اکنون تمامی افرادی که شرائط برخورداری از بیمه حمایتی دولت را داشته باشند، تامین اجتماعی بر اساس ضوابط آن را بیمه می کند.

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران در بخش دیگر این گفت و گوی خبری به مهمترین اقدامات اداره کل تحت امر خود طی چهار سال اخیر پرداخت و اظهار داشت: برای اولین بار ۲۵۰۰ نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران را در غالب طرح کرامت به مشهد مقدس اعزام کردیم، المپیاد ورزشی و طرح تیم سلامت برای حفظ نشاط مستمری بگیران ایجاد کردیم، سه شعبه جدید ۳ بابل- ۳ ساری و ۲ آمل و  دو شعبه اغماری رستمکلا و بلده نور اضافه شد، مرکز نگهداری اسناد را با هدف استاندارد سازی مدارک بیمه شدگان و بازنشستگان و… احداث کردیم، مراکز کارگزاری های سطح استان را که در ۵ شهر بود اکنون کارگزاریهای شهرستانهای آمل نکا چالوس تنکابن و بابلسر هم اضافه شد که برای تسهیل خدمات دهی به شهروندان موثر است، جذب نیروی کار در این سالها به تعداد ۵۲ نفر را از طریق آزمون ورودی داشتیم. درجهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دو شعبه قائمشهر و بابل را به نام شهدای کارمند تامین اجتماعی شهید فریدی و شهید صالحی نامگذاری شد
، همچنین اعزام ۲۸۰ نفر از چانبازان و ایثارگران و خانواده های معظم شهدای پرسنل سازمان به عتبات و عالیات، برگزاری یادواره شهدای کارمند در سالهاتی ۹۴ و ۹۵ ، تبدیل دریافت لیست کاغذی به الکترونیکی بطوریکه ۱۰۵ هزار کارفرما بدون حضور در ادارات تامین اجتماعی لیست کارکنان را پرداخت می کنند، همچنین طرح ابلاغ الکترونیکی، پرونده های الکترونیکی راه اندازی مرکز مشاوره و… از جمله اقدامات مثبتی است که طی این سالها انجام گرفته است.