نماینده مردم آمل در مجلس گفت: طبق پیگیری‌های انجام شده و با دستور وزارت کشور ۲ استاندار تهران و مازندران مکلف شدند که پس از انتخاب هیات امنا توسط شهرستان آمل با برگزاری جلسه این جابه جایی را انجام دهند.

درباره اخباری مینی بر جدایی امام‌زاده هاشم از آمل، اظهار کرد: امام‌زاده هاشم اکنون در دست آمل است و اینگونه نیست که منطقه در دست دماوند باشد چرا که در تصادفات، انتخابات و درگیری‌ها همه مسائل توسط شهرستان آمل پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در این میان تنها مساله هیات امنای امام‌زاده هاشم مطرح است که توسط آمل انتخاب نمی‌شود، ادامه داد: برای این موضوع برنامه تنظیم کردیم، طبق نامه‌ای از سوی وزارت کشور برای اداره اوقاف که هویت هیات امنا را هم باید آمل انتخاب کند و وزیر کشور هم با جواب قطعی گفت حالا که امام‌زاده هاشم در دسته مازندران است پس هیئت امنا هم باید توسط مازندران انتخاب شود.

نماینده مردم آمل در مجلس با عنوان اینکه برای ما قانون حرف آخر را می‌زند، افزود: اقدامات قانونی و نامه نگاری این موضوع از سال ۹۴ قبل انتخابات مجلس انجام شد و همانطور که می دانید اگر تصادفی تا قبل از تونل فلزی رخ دهد بلافاصله پلیس راه بایجان آنجا مستقر می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه اگربه پلیس راه بایجان دقت کنید می‌بینید ورودی آن نوشته شده پلیس راه بایجان- امام‌زاده هاشم، تصریح کرد: اما مشکل اصلی درآمد اوقاف از امام‌زاده هاشم است که توسط استان تهران در یافت می‌شود.

یوسفیان ملا با تاکید بر اینکه طی جلسه‌ای و صحبت‌هایی انجام شده بر این قرار شد که هیئت امنای این امام‌زاده هم توسط شهرستان آمل انتخاب شود، بیان کرد: یکی از دلایل عقب ماندگی پیگیری این موضوع به علت زمان انتخابات بود و برخی‌ها می گفتند که این کار، تبلیغاتی است و ما هم پیگیری موضوع را بعد از انتخابات موکول کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با این حال پیگیری‌ها انجام شد و با دستور وزارت کشور ۲ استاندار تهران و مازندران مکلف شدند که پس از انتخاب هیات امنا توسط شهرستان آمل با برگزاری جلسه این جابه جایی را انجام دهند./ سفیر هراز