– گمانه زنی در خصوص صعود چند پله ای ایران در رنکینگ جدید فیفا نشان از قرار گرفتن شاگردان کی‌روش در جایگاه بیست و سوم دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در آخرین رنکینگ فیفا در ماه میلادی جاری تیم ملی ایران در جایگاه سی ام قرار گرفت تا همچنان یکه تاز آسیایی ها در این رده بندی لقب بگیرد. جایگاهی با اختلاف امتیازی فاحش نسبت به تمام مدعیان قاره آسیا از جمله ژاپن، کره جنوبی و استرالیا که باعث شد تا فوتبال ایران یک سرو گردن بهتر و قدرتمند تر از آنها در دنیای فوتبال شناخته شود.
در شرایطی که نمی توان با قطعیت در خصوص رنکینگ جدید فیفا در ماه آینده میلادی صحبت کرد اما نتایج رقم خورده در بازی های ملی به خصوص در بازی های رسمی می تواند ملاک خوبی برای پیش بینی صعود و سقوط تیم ها در این رنکینگ انجام داد جایی که تیم ملی ایران با توجه به دو برد ارزشمند برابر مونته نگرو در بازی دوستانه و برتری مقابل ازبکستان در بازی رسمی و مقدماتی جام جهانی صاحب امتیازات خوبی شود تا با میانگین امتیازی ۸۹۳ امتیاز تا رده بیست و سوم جدول صعود کند.
دو برد اخیر تیم ملی در حدود ۶۴ امتیاز به اندوخته های ایران در جدول اضافه می کند که این افزایش در جمع تیم های بالای جدول فوق العاده به نظر می رسد تا ایران با صعود هفت پله ای مواجه شود. با نگاهی به آخرین رنکینگ فیفا بعد از کرواسی رده هجدهمی که اختلاف امتیاز فاحشی با تیم های نوزدهم به بعد جدول دارد می تواند با در نظر گرفتن نتایج تیم های ۱۹ تا ۳۰ جدول به این نتیجه رسید که جایگاهی فوق العاده در انتظار دومین تیم صعود کرده به جام جهانی ۲۰۱۸ قرار دارد.