وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مهمترین دستاورد انتخابات بحث عقلانیت است، گفت: به واقع مردم در این انتخابات به مسیر بلند عقلانیت، مدارای بزرگ، آرامش و ثبات خواهی و اخلاق رای دادند.

  علی ربیعی روز پنجشنبه در همایش تجلیل از فعالان ستاد اصولگرایان معتدل که در مجموعه تلاش برگزار شد، با یادآوری حماسه سوم خرداد گفت: مهمترین پیام آزادی خرمشهر با هم بودن است که توانستیم آن را آزاد کنیم.
وی با بیان اینکه انتخابات از چند منظر باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: انتخابات نوعی تغییر خواهی مردم است؛ انتخابات برشی است تا به لایه های ذهنی مردم توجه کنیم.
ربیعی با اشاره به پیامی که در روزهای پس از انتخابات از سوی کاربران انتقال می یافت، گفت: در پیامی آمده بود وقتی که مردم سوییس به یارانه نه گفتند ما خیلی غصه خوردیم اما ما در این انتخابات به شعارهای کوتاه مدت که مبنای دراز مدت ندارد پاسخ منفی دادیم و این افتخاری برای مردم ایران است.
وی با بیان اینکه این انتخابات دایره نظام را بزرگ کرد، گفت: در این انتخابات علاوه بر شخصیت های برجسته ادبی نظیر محمود دولت آبادی که رای دادند، برخی از افراد در خارج از کشور که تاکنون درانتخابات شرکت نکرده بودند نیز شرکت کردند و به واقع دایره نظام بزرگ شد.
وزیر کار با تاکید بر اینکه مردم در این انتخابات به تقسیم بندی جامعه رای منفی دادند، اظهار داشت: جامعه را به فقیر و غنی تقسیم کردن پیامدهای خطرناکی دارد و ایجاد شکاف در ایران بشدت خطرناک است.
وی ادامه داد: مردم ایران به نبود شکاف ها رای دادند؛مردم به عقلانیت سخت کوشی و مدارای بزرگ پاسخ مثبت دادند.
ربیعی گفت: در این سالها توانستیم تورم را مهار کنیم و نرخ رشد اقتصادی را از منهای۶٫۸ درصد افزایش دهیم؛ اگر روند افزایش نرخ تورم و رشد منفی اقتصادی ادامه می یافت، معلوم نبود امروز با چه مصایبی مواجه بودیم.
به گفته وزیر کار، امروز مسایلی از محیط زیست گرفته تا آب و گرد و خاکی که در استان های کشور وجود دارد که حل آنها نیازمند راه حل های عقلایی است.
ربیعی همچنین نقش مردم را در انتخابت ستود و با بیان اینکه اصولگرایان معتدل نقش بسیار ارزشمندی در این انتخابات داشتند و گفتمان اعتدال را رواج دادند، خطاب به حاضران در این همایش گفت: شما همچنین کمک کردید که مردم را به بی دین و دیندار تقسیم نکنند.
وی با قدردانی از علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: شما به واقع به اصولگرایی کمک کردید و این تفکر هم اکنون در بدنه سیاسی کشور شکل گرفته است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از علی لاریجانی رییس مجلس نیز تشکر کرد و گفت: با پاسخی که رییس مجلس به موقع در مورد وعده هایی که برخی نامزدها مبنی بر پرداخت چند برابری یارانه مطرح کرد، به مردم نشان داده شد که این وعده ها هیچ مبنای اجرایی ندارد.