رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: در دوران انتخابات ۹۶ جفای بزرگی در حق قوه مجریه شد و برخی گفتند همه مشکلات کشور به دلیل ناکارآمدی دولت است در حالی که ایران ۳ قوه مقننه، قضاییه و مجریه دارد و طبق اصل ۱۵۶ قانون اساسی، کشف جرایم، پیشگیری از جرایم و اجرای عدالت و حسن اجرای عدالت بر عهده قوه قضاییه است و آن ها باید همت کنند.

به گزارش ونگ وا، حجت‌ الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی در مراسم جشن پاسداشت حماسه حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ در شهرستان بهشهر، اظهار کرد: در روز ۲۹ اردیبهشت ۹۶ مردم ایران حماسه ای خلق کردند که برای نخستین بار همه رسانه های بین المللی از آن به نیکی و عظمت یاد کردند.

وی افزود: همه رفتارهای ملت ایران، زیر ذره بین رسانه های بین المللی قرار دارد و تحت نظر دوربین های آن ها هستند اما مردم ایران به خوبی شعور و شور و شوق خود را نشان دادند و اکنون زمان آن است که عمل گرایی خود را نشان دهند.

اکرمی یادآور شد: من؛ حسن روحانی را که مردم ایران برای بار دوم به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند به مدت ۵۶ سال از نظر مسئولیت پذیری و انجام وظیفه می شناسم که ۱۶ سال در شورای عالی امنیت ملی، چگونه اجماع ایجاد کرده و نظرات همه را جلب می کرد و ۲۰ سال در نمایندگی مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری انجام وظیفه کرد و ۴ سال ریاست جمهور ایران بود.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه حسن روحانی فردی مومن، متدین، انقلابی و نسبت به مقام معظم رهبری متعهد است، خاطرنشان کرد: به فکر مچ گیری نباشید به فکر دست گیری باشید، با هم باشید نه بر علیه یکدیگر، انتخابات و رقابت تمام شده باید به سراغ رفاقت، دوستی و حمایت رفت.

اکرمی گفت: اگر سال ۹۲ را با ۹۶ مقایسه کنید متوجه می شوید که در ایران ثبات اقتصادی و طرح تحول سلامت ایجاد شد و در طی ۴ سال اخیر بیش از ۱۰۰ دولتمرد جهان به ایران آمدند و دولتمردان ایران به کشورهای خارجی رفتند و تعامل بین المللی ایجاد شد. به برکت برجام؛ ایران هراسی از بین رفت و اکنون ایران دوستی مطرح است و زمینه برای سرمایه گذاری های خارجی و داخلی فراهم شده است.

وی افزود: اکنون وظیفه ملت ایران چیست؟ در ایران فقر، بیماری، اقتصاد بیمار، اقتصاد نفتی وجود دارد و اقتصاد دولتی بیمار است و دولتمردان اقتصادی نیز بیمار هستند و مردم باید عقل، تدبیر، تجربه، تلاش و غیرت خود را بکار بگیرند تا به هدف متعالی دست یابیم.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: همه ملت ایران با هر جناح و حزبی که دارند کشوری آزاد، آباد، توانا و خودکفا می خواهند به همین دلیل همه باید آستین همت را بالا بزنیم تا مملکت را بسازیم.

اکرمی یادآور شد: در دوران انتخابات ۹۶ جفای بزرگی در حق قوه مجریه شد و برخی گفتند همه مشکلات کشور به دلیل ناکارآمدی دولت است در حالی که ایران ۳ قوه مقننه، قضاییه و مجریه دارد و طبق اصل ۱۵۶ قانون اساسی، کشف جرایم، پیشگیری از جرایم و اجرای عدالت و حسن اجرای عدالت بر عهده قوه قضاییه است و آن ها باید همت کنند.

وی افزود: ۱۵ میلیون پرونده در قوه قضاییه و شورای حل اختلاف کشور وجود دارد و اما چه نهادی باید آن ها را حل و فصل کند؟ و چه نهادی باید اختلاس و فساد را از بین ببرد؟ مسئول همه آن ها قوه قضاییه است و مردم باید قانون را بخوانند و آگاه باشند.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: پیچیده ترین سلاحی که می تواند بر همه سلاح های دنیا غلبه کند اراده ملت است و ملت ایران می تواند با همبستگی و اتحاد با مفاسد، اختلاس و تبعیض برخورد کنند و قطعا هیچ کسی به تنهایی نمی تواند کارهای بزرگ انجام دهد و موفق شود.

اکرمی اظهار کرد: با وجود آمدن جمعیت ۴۰ میلیون نفری بر سر صندوق های رای، حتی یک حادثه امنیتی در روز انتخابات ۲۹ اردیبهشت صورت نگرفت و ملت ایران معجزه آفرید.

خبرنگار مریم یخکشی