معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه مردم بزرگ ایران در ۲۹ اردیبهشت ماه حرکت بسیار معنی داری انجام دادند، گفت: این انتخابات، بلوغ و رشد مردم ایران را در بالاترین سطح جهانی به نمایش گذاشت.

  اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه در دهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر که در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه ملت ایران با حضور در انتخابات اوج مردمسالاری و دموکراسی ایران را به نمایش گذاشت، افزود: شما در سالی پیروزی خرمشهر را جشن می گیرید که کشور در اوج امید، نشاط و اقتدار است و کشور بر اقتدار خود ایستاده است.
معاون اول رئیس جمهوری خطاب به ملت ایران گفت : شما مردم بزرگ ایران در ۲۹ اردیبهشت ماه حرکت بزرگ و معنی داری را انجام دادید چرا که خیلی ها منتظر بودند یک حضور کم رونق را در انتخابات ببینند که بگویند به دلیل فشارهایی که بر ملت ایران وارد شده است، آنها دیگر از نظام، انقلاب و رهبری فاصله گرفته اند.
جهانگیری ادامه داد: انتخابات به کشور و نظام عزت و قدرت داد و خواست رهبر انقلاب که حضور گسترده مردم بود را محقق کرد و بلوغ و رشد مردم ایران را در بالاترین سطح جهانی به نمایش گذاشت.