معاون فنی و اجرایی شرکت آزادراه تهران -شمال گفت :در نزدیک ترین زمان ممکن قطعه یک آزادراه تهران – شمال به بهره برداری می رسد.

 محمدحسین جوانمردی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید معاون عمرانی استانداری البرز از آزاد راه تهران – شمال افزود: کل پروژه ۱۲۱ کیلومتر مسافت دارد که ۳۲ کیلومتر آن در قطعه یک است و عمده فعالیت های شرکت آزادراه تهران – شمال در همین قطعه متمرکز است‌.
وی ادامه داد: تمام عوامل اجرایی تلاش خود را به کار گرفته اند تا در شرایط مناسب و نزدیک ترین زمان قطعه یک این پروژه به بهره برداری برسد.
وی خاطرنشان کرد: قطعه ۴ نیز به طول ۲۰ کیلومتر از مرزن آباد به چالوس در حال بهره برداری است.
جوانمردی گفت : در قطعه ۲ نیز به طول حدود ۵ کیلومتر حفاری صورت گرفته است .
وی اظهار داشت: در زمان حاضر امکان بازنگری در طول قطعه سوم نیز به طول ۴۷ تا ۵۲ کیلومتر وجود داردکه با استفاده از سرمایه گذاری و فاینانس قصد داریم عملیات اجرایی آن را در یک سال آینده شروع کنیم.
معاون فنی و اجرایی شرکت آزادراه تهران – شمال با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه ۶۱ کیلومتر از مسیر تهران تا دو راهی شهرستانک کوتاه خواهد شد بیان داشت: با توجه به اینکه یکی از گذرگاه های سخت از استان البرز است اما به لحاظ کمی و کیفی در زمان مقتضی و منطقه ای تلاش خواهیم کرد تا کار به سرانجام برسد.
وی با بیان اینکه مجموع اعتبار مورد نیاز پروژه ۸۵ هزارمیلیارد ریال است افزود: با تشکیل تیم طراحی و با انتخاب بهترین پیمانکاران قصد داریم در کوتاه ترین زمان ممکن این قطعه را به بهره برداری برسانیم.

 ایرنا